„Święty spokój w Twoim ogrodzie” – Top Innowacja lipca

O innowacyjnej współpracy cross-marketingowej i kampanii „Święty spokój w Twoim ogrodzie” z Marcinem Przytulskim, dyrektorem zarządzającym NAC oraz z Jarosławem Wójtowiczem, dyrektorem handlowym w firmie ROLIMPEX NASIONA rozmawia Agnieszka Idziak

Jak powstał pomysł na współpracę pomiędzy firmami NAC i ROLIMPEX NASIONA? Ile zajęło Państwu wypracowanie wspólnej strategii i przygotowanie  kampanii „Święty spokój w Twoim ogrodzie”?
Marcin Przytulski: Wielokrotnie spotykaliśmy się z Jarosławem Wójtowiczem podczas  branżowych imprez, konferencji oraz targów i zawsze zastanawialiśmy się, czy i jakie wspólne działania mogłyby wpłynąć na wzrost sprzedaży naszych produktów oraz rozpoznawalność marek NAC i ROLIMPEX NASIONA. Postanowiliśmy połączyć siły! Kilkakrotnie spotkaliśmy się i ustaliliśmy szczegóły współpracy. Wraz z naszymi zespołami opracowaliśmy media plan.

Jak przebiegała kampania, na czym polegały wspólne działania?
Jarosław Wójtowicz: Kampania „Święty spokój w Twoim ogrodzie” polegała na przygotowaniu wspólnych materiałów graficznych, zarówno layoutów prasowych, billboardów, jak i jednolitej komunikacji na opakowaniach produktów. Na opakowaniach asortymentu „Najlepsze trawy z Iławy” znalazły się informacje polecające produkty NAC, a na opakowaniach sprzętu NAC – boxy polecające nasiona „Najlepsze trawy z Iławy”. Reklamy ze wspólnym layoutem ukazywały się w najważniejszych tytułach ogrodniczych skierowanych do przedstawicieli branży oraz klientów ostatecznych. W największych polskich miastach, w szczycie sezonu ogrodniczego, trwała kampania billboardowa, w którą włączył się nasz trzeci partner, producent nawozów EkoDarPol.

Połączenie sił daje korzystne efekty – pokazuje, jak można wspólnie wypromować produkty ogrodnicze. Czy to jest sposób na rozwój rynku ogrodniczego w Polsce?
M.P.: Zdecydowanie tak! Współpraca cross-marketingowa oraz wszelkie wspólne działania sprawiają, że zwiększa się rozpoznawalność marek, a klienci postrzegają je jako bardziej wiarygodne, ponieważ dajemy sobie nawzajem rekomendację. Dzięki temu wzrasta sprzedaż, a tym samym obroty w naszym segmencie. Kampania „Święty spokój w Twoim ogrodzie” pozwoliła nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców, czytelników prasy branżowej, klientów w punktach sprzedaży – wszystkich tworzących nasz core target.

Czy taka strategia marketingowa – wspólne działanie – daje przewagę rynkową?
J.W.: Wspólne działania na pewno dają przewagę rynkową. Zdwojone nakłady finansowe, nakłady pracy oraz zintensyfikowana obecność w mediach zdecydowanie pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. Większa rozpoznawalność daje większą sprzedaż i wzrost zainteresowania produktami.
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie