Szkółkarze i detaliści łączą siły

Tylko współpraca szkółkarzy i detalistów pozwoli na zwiększenie zysków ze sprzedaży roślin. To wnioski płynące z zeszłotygodniowej konferencji TA/Ball Colegrave ‘Plant Retailing – Fit for the Future’, która odbyła się w Ball Colegrave Summer Showcase w Oxfordshire w Anglii

Podczas eventu, który zgromadził ponad 90 producentów roślin i właścicieli centrów ogrodniczych, dyskutowano m.in. na temat sposobów zwiększenia sprzedaży roślin w detalu. Wartość rynku roślin w Zjednoczonym Królestwie szacowana jest na 1,5 biliona funtów, z czego ponad 1/3 generują placówki detaliczne i szkółki.

– Możesz twierdzić, że znasz swoje centrum ogrodnicze i potrzeby klientów, ale uwierz mi – to nieprawda – stwierdził jeden z prelegentów, Boyd Douglas-Davies z Hillview Group. Istotne kwestie, na które, jak podkreśla, niewielu detalistów zwraca uwagę, to m.in. stworzenie klientom odpowiedniego pola widzenia w centrum ogrodniczym, umieszczenie materiałów reklamowych na wysokości wzroku, usunięcie fizycznych barier czy dostępność wózków i koszy.

Do sukcesywnego wprowadzania nowości w roślinnym asortymencie zachęcał natomiast Graham Spencer z Plants for Europe. Jak wyjaśniał, klientów bardzo interesują wszelkiego rodzaju nowinki. – Nie wystarczy jednak powiedzieć, że to nowość. Należy podkreślać atuty i korzyści z posiadania danej odmiany i właściwie opowiedzieć jej historię, którą wzmocnią m.in. materiały POS – powiedział. – By to osiągnąć, konieczna jest ścisła współpraca detalistów ze szkółkarzami – zaznaczył Neil Grant z Centrum Ogrodniczego Ferndale koło Sheffield.

Źródło: http://tgcmc.newsweaver.co.uk

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: