Kolejne wyróżnienie w konkursie Top Innowacje „Biznesu Ogrodniczego” trafiło w ręce Izabelli Schick, producentki programu „Ogród”, jaki w każdy piątek o godzinie 19:30 oglądać można w TV Biznes. – Obecność mediów w branży ogrodniczej świadczy o jej potencjale – powiedział podczas wręczania dyplomu Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika „Biznes Ogrodniczy”. – Jeśli dodatkowo podejmuje tematy związane z biznesem i jego prowadzeniem, to możemy mieć pewność, że wpłynie korzystnie na tempo jej rozwoju – dodał.
Warto dodać, że "Biznes Ogrodniczy" objął patronat medialny również nad drugą serią programu.
O tym, co skłoniło Izabelę Schick do podjęcia tematu ogrodnictwa i jak odnalazła się w branży, można było przeczytać w sierpniowym wywiadzie na łamach „Biznesu Ogrodniczego”.
Oto on:
Biznes w ogrodzie, ogród w biznesie
Czym ją zaskoczyła branża ogrodnicza? Ogromną otwartością i bogactwem. Jak ją ocenia? Jako niesamowicie rozwojową, a jednocześnie zaskakującą. Czy ma apetyt na więcej? Tak, myśli już o drugiej serii. Z Izabella Schick, producentką pierwszego, biznesowego programu „Ogród”, emitowanego w TV Biznes, rozmawia Ilona Rosiak
Pomysł na nakręcenie programu „Ogród” zrodził się…
…podczas realizacji filmu reklamowego dla targów Gardenia. Dodatkowym argumentem była również budowa naszego domu – mojego i męża, który nie mógł przecież obejść się bez ogrodu. Widząc ogromną liczbę wystawców i jeszcze większą grupę zwiedzających, wpadliśmy na pomysł zrealizowania programu telewizyjnego o biznesowym charakterze, który z jednej strony miałby pokazywać różnorodność branży, a z drugiej dokonać analizy rynku. I tak to się zaczęło.
Od słów do realizacji wiodła droga…
…relatywnie krótka i bezproblemowa. Okazało się bowiem, że zarówno media – w tym przypadku TV Biznes – jak i potencjalni partnerzy biznesowi z wielkim entuzjazmem zareagowali na myśl o przygotowaniu tego typu projektu. Dla nas zaś branża okazała się niezwykle interesująca i przyjemna, w efekcie czego już dziś możemy nazywać się pasjonatami.
Pierwsza seria „Ogrodu” to…
…cykl 24 odcinków opowiadających o kolejnych etapach realizacji projektu ogrodu. Od przygotowania podłoża pod trawnik, po budowę tarasu i nasadzenia. Obecnie realizujemy drugą połowę pierwszej serii poświęconą dekoracji i pielęgnacji ogrodu oraz jego zabezpieczaniu przed zimą. Zdradzę również, że myślimy o drugiej serii jeszcze bardziej biznesowej, w której nie zabraknie relacji z centrów i hurtowni ogrodniczych.
Media interesują się branżą ogrodniczą…
…w niedostatecznym stopniu. Programów telewizyjnych o tematyce związanej z ogrodem jest zdecydowanie za mało. Widać to po reakcji sponsorów, a przede wszystkim naszych widzów. Setki odebranych telefonów i jeszcze większa liczba maili dowodzą, że nie tylko przedstawiciele biznesu są zainteresowani tą tematyką, ale również żądni wiedzy hobbyści. Liczą się dla nich prezentowane nowości produktowe i praktyczne rozwiązania nurtujących ich problemów. Nie wszyscy bowiem mają ochotę lub możliwości skorzystania z usług projektanta czy firmy zakładającej tereny zieleni. Dzięki programowi „Ogród” mogą dokładnie poznać kolejne etapy wykonywania projektu, a co najważniejsze, dowiedzieć się, z jakimi kosztami się to wiąże.
Siłą programów telewizyjnych są…
…wymowność, dostępność i atrakcyjna forma prezentowania tematów. Zwłaszcza sprzężenie telewizji i Internetu daje rewelacyjne efekty. Każdy odcinek „Ogrodu” można podejrzeć na serwisie You Tube i korzystać z niego do woli. Jako producenci mamy również możliwość wykorzystywania cyklu bez ograniczeń w innych mediach, chociażby insertując go w postaci płyt dvd do czasopism branżowych.
Centrum ogrodnicze w branży pełni funkcję…
…głównego źródła informacji, które dzięki wykwalifikowanym pracownikom jest nieocenione. Nadal klienci tego typu placówek korzystają z wiedzy i doświadczenia personelu, sięgają po rekomendowane produkty, czerpią inspirację. Sądzę jednak, że z większą troską i zainteresowaniem należałoby spojrzeć na grupę osób, które nie miały jeszcze okazji doświadczyć, czym jest ogrodnictwo hobbystyczne i w jak wielką pasję mogłoby się przerodzić. Czy apel o większą liczbę eventów, dni otwartych i spotkań tematycznych będzie mi poczytany za nadużycie?
„Biznes Ogrodniczy” w programie jest…
…partnerem o zdecydowanie największej znajomości rynku i kierunkach rozwoju branży, z zasobów którego mamy nadzieję korzystać również w drugiej serii.