Odpowiednie ułożenie towaru na półce czy też za pomocą displayów staje się bardzo ważnym elementem gry konkurencyjnej. Reguła ta przenosi się również na grunt branży ogrodniczej, a owoce wykorzystania tego rozwiązania handlowego może zbierać już firma Tamark wraz ze swoją marką Target.
Projekt „Półka” to pomysł stosunkowo nowy, jednak już zaczyna procentować satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Wcześniejsze, tematyczne ustawienie towarów w sklepach oraz centrach ogrodniczych nie przynosiło pożądanych efektów, a wręcz przeciwnie – prowadziło do chaosu. Nie tylko klientom ciężko było zidentyfi kować daną markę, ale i sprzedawcy mieli problem ze wskazaniem lokalizacji produktów. Jak podaje Wojciech Rybinski, przedstawiciel firmy Tamark, obecna ekspozycja zmieniła ten stan rzeczy. „Produkty sa odpowiednio wyeksponowane przez cały rok, co pozwala przyzwyczaic klienta ostatecznego do takiego standardu ustawienia. Odgrywa to niesłychanie istotna role zwłaszcza w sklepach samoobsługowych” – wyjasnia rozmówca.
Punkt widzenia
Z inicjatywy firmy Tamark program „Półka” został wdrozony na poczatku 2008 roku i bedzie kontynuowany w sklepach i centrach ogrodniczych na terenie całego kraju. Idea programu jest przejecie odpowiedzialnosci za wyglad półek oraz ich zaopatrzenie od sprzedawcy w sklepie przez przedstawiciela handlowego firmy. Niesie on dla uczestniczacych w nim punktów sprzedazy wymierne korzysci, gdyz firma całkowicie przejmuje ciezar odpowiedzialnosci za wyglad wydzierzawianych półek , a takze ponosi odpowiedzialnosc za zaopat r z en i e ,,półki ” i regału. Ponadto
Projekt „Półka” to pomysł stosunkowo nowy, jednak już zaczyna procentować satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Wcześniejsze, tematyczne ustawienie towarów w sklepach oraz centrach ogrodniczych nie przynosiło pożądanych efektów, a wręcz przeciwnie – prowadziło do chaosu. Nie tylko klientom ciężko było zidentyfi kować daną markę, ale i sprzedawcy mieli problem ze wskazaniem lokalizacji produktów. Jak podaje Wojciech Rybinski, przedstawiciel firmy Tamark, obecna ekspozycja zmieniła ten stan rzeczy. „Produkty sa odpowiednio wyeksponowane przez cały rok, co pozwala przyzwyczaic klienta ostatecznego do takiego standardu ustawienia. Odgrywa to niesłychanie istotna role zwłaszcza w sklepach samoobsługowych” – wyjasnia rozmówca.
Ekspozycja podłoży
Podłoza stanowia towar wielkogabarytowy i ciezki. Dlatego ich ekspozycja zawsze jest wyzwaniem. Jak wielu innych producentów tej kategorii, Target umieszcza swoje podłoza na ekspozycji paletowej. Przewage konkurencyjna daje firmie przyciagajace wzrok opakowanie i doskonała jakosc.
Porządek rzeczy
Sekret powodzenia produktów Target tkwi takze w odpowiednim ułozeniu towarów i pogrupowaniu ich wedle przeznaczenia. W ten sposób kupujacy sami moga zadbac o zaopatrzenie do pielegnacji ogrodu, ale takze błyskawicznie podjac decyzje, czego potrzebuja. Równiez pracownicy placówek ogrodniczych nie maja problemów z doradzeniem srodków potrzebnych do pielegnacji. Wszystko ma tu swoje miejsce – srodki owadobójcze, grzybobójcze i chwastobójcze posegregowano tak, by znalezienie ich nie przysparzało nikomu trudnosci. Dokładny opis wyrobów ma na celu ułatwienie zakupu czy to srodków ochrony roslin, czy nawozów. Mimo iz co roku zmienia sie ekspozycja, układ pozostaje czytelny i przejrzysty. „Wszystkie opisane wczesniej działania daja naszym kontrahentom wymierne korzysci – mówi Jarosław Górski. – Według badan wystawienie niewłasciwych produktów to potencjalna strata sprzedazy o 80%, umieszczenie produktów w niewłasciwym miejscu – o 60%; zas eksponowanie niewłasciwej ilosci produktów – o 40%. Mam nadzieje, iz te wyniki przekonaja pozostałych klientów do tego, ze przeprowadzana przez nas inicjatywa znajduje swoje uzasadnienie w wynikach”.
Program Półka pozwala na bardzo efektowne wyeksponowanie produktów firm Target, Bayer i Substral. Produkty wraz etykietami wyróżniają się ciekawą, wyrazistą kolorystyką, co zwiększa zainteresowanie ze strony klientów. Dodatkowe oświetlenie, ZalEtY PROGRamu atrakcyjnie prezentujące się opakowania, a także topper, shelfl inery (listwy regałowe) i wobblery (kiwaki) przyciągają kupujących i zachęcają do wyboru tych właśnie marek. Asortyment nawozów i środków ochrony roślin proponowany przez fi rmy Target, Bayer i Substral spełnia oczekiwania klientów. Gama produktów jest szeroka, co ułatwia sprzedawcy dopasowanie właściwego produktu do oczekiwań klienta.
Ewelina Chwiałek
Ogrodnik, doradca klienta