Wyzwania dla hurtu

Kolejna część dyskusji dotyczyła kondycji rynku hurtowego branży ogrodniczej w Polsce. – Oceniając perspektywy rozwoju hurtu w branży ogrodniczej trzeba wziąć pod uwagę zmiany w handlu detalicznym. Jeśli teraz jego wartość szacowana jest na 1,3 mld zł, a 40% tej kwoty przypada na sieci DIY, to dla hurtowni wciąż jest dużo miejsca na rynku – mówił Władysław Peter, prezes Vilmorin Garden. – Hurtownie czekają jednak duże zmiany, przede wszystkim konsolidacja rozproszonych podmiotów – dodawał.

 

– Trzeba pamiętać, że klientami hurtowni są także niewielkie sklepy ogrodnicze, więc nawet małe hurtownie wciąż mają rację bytu. W mojej ocenie hurtownie będą szukały nowych obszarów działalności, np. rozwijając własne marki czy import – mówiła Małgorzata Suchorska, prezes zarządu firmy Cedrus.
 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: