Zieleń to Życie już za nami

Prawdziwe święto branży szkółkarskiej, 250 wystawców z 11 krajów, pokazy florystyczne, konkursy i konferencje szkoleniowe – tak można podsumować 22. edycję Wystawy Zieleń to Życie, która odbyła się w 28-30 sierpnia w Warszawie pod patronatem „Biznesu Ogrodniczego”

 

Trzy dni spotkań, prezentacji i największa oferta roślin w tej części Europy. Od 28 do 30 sierpnia, w Centrum EXPO XXI w Warszawie, swoją ofertę prezentowały polskie i europejskie szkółki, producenci technik i technologii dla ogrodnictwa i architektury krajobrazu, a także artykułów do tworzenia, pielęgnacji i dekoracji ogrodów. Od początku Wystawy, a więc od 22 lat, jest ona przede wszystkim miejscem prezentacji roślin. Przez lata poszerzał się jej zakres o nowe kategorie produktów i usług tworzących branżę ogrodniczą, ale znakiem szczególnym „Zieleń To Życie” cały czas pozostały rośliny.

 

– Targi „Zieleń to Życie” są dla nas ważnym wydarzeniem, ponieważ w jednym miejscu możemy spotkać się, porozmawiać i wymienić doświadczenia z przedstawicielami innych szkółek oraz z klientami ostatecznymi, zobaczyć, jak rozwija się nasza branża i w jakim kierunku zmierza – podkreśla Jacek Marcinkowski, właściciel Szkółki Bylin Marcinkowscy. W tym roku na Wystawie wszyscy zwracali uwagę na ogromną popularność bylin oraz drzew i krzewów owocowych, które są obecnie hitami sprzedażowymi.


W tym roku po raz pierwszy targi trwały od czwartku do soboty, dwa dni były skierowane wyłącznie do profesjonalistów
. W sobotę Wystawa otwarta była dla amatorów i pasjonatów ogrodnictwa. – Zmieniła się formuła w kierunku wzmocnienia branżowego charakteru imprezy. Zarówno wystawcy, jak i branżowi goście zyskali więcej czasu i komfortu na rozmowy – mówi Agnieszka Żukowska, organizator targów.

– Uważam tegoroczną edycję targów za udaną pod kątem biznesowym. W ciągu dwóch dni, które były skierowane do profesjonalistów, odbyliśmy bardzo wiele ważnych rozmów. Mam wrażenie, że targi „Zieleń to Życie” coraz bardziej się krystalizują, do Warszawy przyjeżdżają najważniejsi gracze na naszym rynku. Jest to ważna impreza, miejsce spotkania przedstawicieli branży szkółkarskiej – podsumowuje Bożena Wrona, właścicielka Szkółki Drzew i Krzewów Ozdobnych Bór.
 

Targom towarzyszyła szeroka oferta konferencji i seminariów branżowych. W tym roku były one szczególnie interesujące, zwłaszcza dla osób zajmujących się sprzedażą roślin. Pierwszego dnia odbył się cykl prezentacji pod hasłem „Wiedza dla producentów”. Eksperci – z firm Syngenta i BASF oraz z Instytutu Ogrodnictwa – przedstawili wszystkim związanym z produkcją roślin blok tematów poświęcony środkom ochrony roślin. W świetle nowych przepisów i ograniczeń jest to jeden z najtrudniejszych obszarów prowadzenia gospodarstwa ogrodniczego. Podczas Wystawy odbyło się także seminarium poświęcone bylinom, dotyczące trendów, kryteriów ich doboru na polski rynek, a także aspektów związanych z ich produkcją. Dużym zainteresowaniem cieszyła się konferencja „Centrum Ogrodnicze – sprzedawać więcej”, z gościem specjalnym Ronaldem Brandem, właścicielem Horticept BV oraz dyrektorem handlowym Floreac Group. Szczegóły w kolejnym październikowym wydaniu.
 

REKLAMA