Od 2 do 4 września w Kolonii na największych międzynarodowych targach spoga+gafa aż 2,1 tys. wystawców z 61 krajów zaprezentowało swoją ofertę. W tym roku najmodniejszą rośliną sezonu była monstera, tymczasem rok 2019 należeć będzie do kaktusów
Tekst: Agnieszka Idziak
W tym roku Kolonię odwiedziło ok. 40 tys. klientów ze 114 krajów. Odsetek odwiedzających z zagranicy wzrósł o 4%, łącznie międzynarodowi goście stanowili aż 64% zwiedzających. – Ten wzrost odwiedzających z zagranicy podkreślił silne międzynarodowe znaczenie spoga + gafa – powiedziała Katharina C. Hamma, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH. Łącznie 2 152 wystawców z 61 krajów, w tym 85% z zagranicy, przedstawiło trendy i nowości na nadchodzący sezon na 230 tys. m² powierzchni.
spoga + gafa to przede wszystkim międzynarodowa platforma trendów, podczas której można zobaczyć, jak rozwija się rynek ogrodniczy. To wydarzenie numer jeden dla przedstawicieli branży ogrodniczej z całego świata. – Sukces spoga + gafa opiera się na szerokiej ofercie najlepszych produktów ogrodniczych, ogromnej liczbie tematów związanych z ogrodnictwem, specjalnych wydarzeniach i rozbudowanemu programowi imprez – stwierdziła Katharina. C. Hamma.
Edycja 2018
spoga + gafa tradycyjnie została podzielona na 4 strefy: garden unique, garden living, garden creation & care and garden BBQ. Na zachodnim rynku bardzo duży udział w sprzedaży ma kategoria wypoczynku. Dlatego po raz pierwszy w hali 10.2 została wydzielona specjalna przestrzeń, gdzie można było zobaczyć meble ogrodowe zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami. W kategorii outdoor living nacisk położony był na materiały i funkcjonalność. Klienci zwracają uwagę na innowacyjne cechy produktu, nowe kombinacje i zrównoważony styl, a także znaczenie ma wygoda, ergonomia elastyczność i wielofunkcyjność.
Coraz prężniej rozwija się oferta produktów wykorzystujących nowe technologie. Dlatego na spoga+gafa aż o 50 % wzrosła wielkość powierzchni, na której można było zobaczyć zastosowanie innowacyjnych technologii i inteligentnych rozwiązań w oświetleniu zewnętrznym, pielęgnacji trawników i nawadnianiu. W tym roku ponownie można było poznać inspirujące rozwiązania merchandisingowe w strefie POS Green Solution Islands, która w ubiegłym roku miała swoją premierę i od razu podbiła serca zwiedzających.
Jednym z największych wyzwań współczesnego ogrodnictwa jest ograniczona przestrzeń w środowisku miejskim. Produkty należy tak dostosować, aby właściciele mieszkań mogli cieszyć się ogrodem na swoim balkonie czy parapecie. W tym roku najmodniejszą rośliną sezonu była monstera, tymczasem przyszły rok zdaniem trendsetterów spoga+gafa należeć będzie do kaktusów.
Przyszłoroczna edycja spoga + gafa odbędzie się w dniach od 1 do 3 września 2019.