Zielony Wrocław

Jakie są charakterystyczne cechy zielonego biznesu we Wrocławiu? Już w najnowszym numerze „Biznesu Ogrodniczego” przedstawimy obszerny raport z tego regionu

Podczas wizyt w hurtowniach, centrach i sklepach ogrodniczych, jak i szkółkach pytaliśmy właścicieli placówek o potencjał drzemiący w branży ogrodniczej, wielkość rynku i kierunki jego rozwoju. Zarówno Dolny Śląsk, jak i sam Wrocław to jeden z najbardziej konkurencyjnych regionów w całej branży ogrodniczej. W regionie Wrocławia znajduje się dużo szkółek, co  sprawia, że ceny materiału szkółkarskiego są tutaj najniższe w Polsce. Poza tym giełda ogrodnicza zlokalizowana w Dolnośląskim Centrum Hurtu Rolno-Spożywczego jest największa w Polsce i wciąż ma duże możliwości rozwoju. Cechą charakterystyczną branży w tym regionie jest także duże rozdrobnienie rynku hurtowego.
A co z detalistami? Dobrze radzą sobie punkty handlowe, które specjalizują się w konkretnym asortymencie i stawiają na rozbudowaną ofertę jednej lub dwóch kategorii.
 Spora część sklepów i centrów ogrodniczych we Wrocławiu korzysta z dogodnego położenia w pobliżu rodzinnych ogródków działkowych, których jest tu aż 30 tysięcy. W sumie zajmują one 1,4 tys. ha, czyli 5% powierzchni miasta.

Obszerna relacja w najnowszym numerze „Biznesu Ogrodniczego”.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie