Szkółki coraz bardziej EKO

Choć wydawałoby się, że nie ma nic bardziej ekologicznego niż rośliny, to produkcja materiału szkółkarskiego również przyczynia się do zanieczyszczania środowiska. Coraz więcej szkółek stawia jednak na proekologiczne rozwiązania i wpisuje ten element do swojej strategii marketingowej

O ekologicznych wyzwaniach stojących przed producentami roślin – zwiększaniu poziomu recyclingu i oszczędzaniu wody – mówił m.in. Wojciech Wróblewski, prezes Związku Szkółkarzy Polskich otwierając tegoroczną Wystawę ZIELEŃ TO ŻYCIE. Coraz więcej szkółek zwraca uwagę na ten aspekt, a także podkreśla swoją postawę w materiałach promocyjnych.

Na przykład Gospodarstwo Specjalistyczne PANEK, na ulotce zrobionej z papieru z trawy, jasno komunikuje: „Jesteśmy firmą rodzinną i lokalną, ale myślimy globalnie!”. Można na niej przeczytać, że szkółka stosuje ekologiczną, zintegrowaną ochronę roślin, oferuje bardzo różnorodny materiał, tworząc w ten sposób korzystne warunki dla owadów zapylających, a także odchodzi od plastiku i stawia na papierowe doniczki ulegającej całkowitej biodegradacji. Szkółka PANEK zmniejsza też zużycie papieru w administracji, a zamiast drukowania tradycyjnych ofert, ulotek i katalogów – zaprasza do skorzystania z nowoczesnej platformy B2B.

Podobne trendy widać także w całej Europie. Na tegorocznej edycji targów Plantarium, oprócz wielu ciekawych nowości, nagrodzono także koncept marketingowy – wyróżniono POTTBURRI – biodegradowalne doniczki zgłoszone przez firmę F.N. Kempen z Mijndrecht.

 

REKLAMA