Nieciasna marka własna

Czy personal branding to tylko przywilej gwiazd, czy może stanowić także wartość w każdym biznesie? Goście jubileuszowego śniadania prasowego „Biznesu Ogrodniczego” szukali odpowiedzi na to pytanie razem z gościem specjalnym – Joanną Janowicz, coachem, trenerem rozwoju i doradcą biznesowym  

 Joanna Janowicz od wielu lat wspiera zarządy firm i managerów w rozwoju oraz zwiększaniu wartości firmy poprzez efektywną komunikację wewnętrzną, zewnętrzną i personal branding. Jako trenerka komunikacji interpersonalnej pomaga osiągać założone cele oraz podnosić standardy w biznesie i życiu osobistym. Specjalizuje się w tematach budowania autorytetu i pewności siebie, work&life balance, wystąpień publicznych i motywacji zespołów do realizacji założonych celów. Stawia na łamanie schematów – na przykład prowadząc warsztaty z technik komunikacji i wystąpień publicznych na wysokości 66 m w przestrzeni, która mieści 40 tys. osób – w formie ekstremalnej komunikacji na dachu stadionu.

Tematem przewodnim wystąpienia Joanny Janowicz na śniadaniu „Biznesu Ogrodniczego” był personal branding w wymiarze osobistym, ale też postrzegany przez pryzmat wizerunku firmy. – Vincent van Gogh za życia sprzedał jeden obraz za 400 franków. Dziś jego wszystkie prace warte są łącznie 700 mln dolarów. Dlaczego van Gogh nie osiągnął sukcesu za życia? Bo nie wypracował sobie marki własnej – mówiła Joanna Janowicz.

Opowiadała także o jakości relacji, która jest niezbędna w długofalowym rozwoju biznesu, o niezgodności na poziomie wartości, która utrudnia rozwój. – Sukces, nawet w przypadku biznesów technologicznych, tylko w 15% opiera się na wiedzy branżowej. Pozostałe 85% to tzw. inżynieria dusz – przekonywała.

Przykłady takich udanych relacji w branży, które pomagają kreować nowe pomysły? – Rodzinne Warsztaty Ogrodnicze. Niedawno spędziliśmy razem „weekend”, który trwał 9 dni. Gdybyśmy – z naszymi partnerami z innych firm – nie chcieli się spotykać i wspólnie rozwijać branży, nie byłoby RWO – mówi Jarosław Sieciński, kierownik sprzedaży krajowej w firmie Lasland.

Jakie cechy ma lider, który zbudował spójną markę własną? Może zaoferować coś więcej niż zaangażowanie, to osoba, która inspiruje, o której się mówi, której się słucha, którą się cytuje i rekomenduje. Joanna Janowicz mówiła także o archetypach osobowości wyróżnionych przez Junga – 12 gotowych wzorcach, które można wykorzystać w budowaniu marki własnej. Wspomniała także o czynnikach, które wykorzystuje w swojej codziennej pracy: trendach kulturowych, psychologii i nowoczesnych narzędziach PR oraz przede wszystkim – łamaniu schematów.

REKLAMA