Polska firma rodzinna z pozycją lidera

Agrecol Corporation ma olbrzymie możliwości, a my bardzo duże ambicje i chęci do dalszego rozwoju. Zrobimy wszystko, aby wykorzystać ten potencjał i rozwinąć Grupę Agrecol, doprowadzając ją do poziomu firmy znaczącej w skali międzynarodowej – zapowiadają Adrian, Paulina i Jakub Prymas 

 Rozmawia: Michał Gradowski

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego we współpracy z firmą doradczą KPMG wynika, że tylko 6,3% następców w firmach rodzinnych deklaruje zainteresowanie sukcesją. W Państwa rodzinie ten wskaźnik jest bardzo wysoki. Czy mieli Państwo kiedykolwiek wątpliwości co do rozwijania kariery zawodowej w Agrecol Corporation?

Od dziecka wszyscy jesteśmy bardzo zaangażowani w działania firmy, uczestniczymy w codziennym życiu Agrecolu, interesujemy się produkcją, bierzemy czynny udział w targach. Nasi rodzice nigdy nie zabraniali nam się angażować w pracę i interesować problemami firmy. Ważne jest też to, że widzimy dobre efekty tej pracy, co nas dodatkowo mobilizuje.

Jaki jest obecnie Państwa zakres obowiązków w firmie? Co jest największym wyzwaniem dla młodego pokolenia, które zaczyna współuczestniczyć w kierowaniu rodzinnym przedsiębiorstwem? 

Aby przygotować się do kierowania w przyszłości stabilnym, mającym swoją pozycję rynkową przedsiębiorstwem, należy posiadać szeroko rozumianą wiedzę ogólną, dlatego też angażujemy się zarówno we wszystkie procesy produkcyjne, jak i sprzedaż oraz marketing, a także zdobywanie wiedzy praktycznej w zarządzaniu takim przedsiębiorstwem. Kluczowe jest więc szczegółowe poznanie wszystkich problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji.

Czy Państwa postrzeganie firmy się zmieniło, kiedy z „obserwatorów stali się Państwo uczestnikami działań, procesów decyzyjnych, codziennego życia firmy?

Agrecol funkcjonuje już prawie 30 lat, z tego intensywny rozwój firmy przypada na ostatnie 20 lat. Oczywiste więc jest, że w naszym przypadku dorastanie i wchodzenie w życie dorosłe było i jest nierozerwalnie związane z rozwojem firmy. Z całą pewnością można powiedzieć, że całe swoje życie dorastamy i rozwijamy się wraz z Agrecolem. Nie można więc zakładać w tym przypadku, że z chwilą wejścia do struktury firmy nagle zmienił się nasz pogląd i jej postrzeganie.

Jakie są plany Agrecol Corporation na najbliższe pięć lat?

Dalszy intensywny rozwój i silna ekspansja na rynki zagraniczne, wzmacnianie grupy kapitałowej poprzez rozwój nowo powstających działalności w branżach chemicznych i im pokrewnych.

Wielka jubileuszowa gala, imponujące stoiska targowe – wielu działaniom firmy towarzyszy rozmach, który uwiera niektórych przedstawicieli branży. Czy to element strategii promocyjnej, czy raczej odzwierciedlenie aktualnej pozycji firmy na polskim rynku? 

Życie jest zbyt krótkie, aby wypełniać je obłudą i zakłamaniem. Trzeba być autentycznym i oddanym wartościom, w które się mocno wierzy. Tylko takie podejście do życia świadczy o szacunku do drugiego człowieka. Tak jak nasi rodzice i dziadkowie jesteśmy dumni z tego, kim jesteśmy i z tego, co – dzięki ciężkiej i uczciwej pracy – osiągnęliśmy. Dlaczego więc mielibyśmy się tego wstydzić?

Chyba żadna inna firma w branży ogrodniczej nie ma własnego studia do działań promocyjno-marketingowych. Agrecol przygotowuje też coraz więcej filmów z poradami dla właścicieli ogrodów. Jakie są kolejne plany w tym zakresie?

Agrecol nigdy nie działał szablonowo, a pozycja lidera zobowiązuje do działań ponadprzeciętnych. Od wielu lat sami projektujemy wszystkie opakowania, katalogi oraz inne materiały promocyjne i reklamowe. Pracownicy działu Agrecol Studio to obecnie 14 osób zajmujących się: przygotowaniem materiałów zdjęciowych oraz filmowych, grafiką komputerową, obsługą DTP we wszystkich możliwych technikach drukarskich, pisaniem scenariuszy, montażem filmów reklamowych w standardach wymaganych przez stacje telewizyjne oraz wieloma innymi działaniami niezbędnymi dla serwisowania ponad 1200 pozycji asortymentowych oraz wszelkimi działaniami marketingowymi.

Agrecol Corporation rozwija swoją ofertę także poza branżą ogrodniczą. Czy to dopiero początek ekspansji w innych kategoriach produktowych?

Przez te wszystkie lata działalności firmy udało nam się osiągnąć pozycję lidera w branży. Obecnie Grupa ma olbrzymi potencjał, a my bardzo duże ambicje i chęci do dalszego rozwoju. Z pewnością zrobimy wszystko, aby w miarę możliwości wykorzystać ten potencjał i rozwinąć Grupę Agrecol, doprowadzając ją do poziomu firmy znaczącej w skali międzynarodowej. Chcemy tym samym pokazać, że polska firma rodzinna jest w stanie osiągnąć sukces, podobnie jak wiele firm zagranicznych.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie