Nie wszystkie firmy oferują asortyment, który w pełni zaspokaja potrzeby całego spektrum naszych klientów, dlatego liczba dostawców sprzętu ogrodniczego, z którymi współpracujemy, systematycznie rośnie – mówi Ewa Jastrzembska, właścicielka firmy CentrumOgrodu.pl, działającej w Wyrach w województwie śląskim
Rozmawia: Michał Gradowski
Kiedy powstała firma CentrumOgrodu.pl i jakie marki sprzętu ogrodniczego obecnie oferuje?
Firma CentrumOgrodu.pl powstała w 2009 r. Zaczynaliśmy od sprzedaży sprzętu ogrodniczego takich marek, jak: NAC, Stiga, MTD, Cub Cadet i Hecht. Jesteśmy autoryzowanym punktem sprzedaży tych marek, prowadzimy także serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny. Sprzętem zmechanizowanym oraz serwisem w naszej firmie zajmuje się łącznie 12 osób – połowa wszystkich pracowników centrum ogrodniczego. To także najważniejsza kategoria jeśli weźmiemy pod uwagę powierzchnię – wraz z magazynem zajmuje ok. 1000 m2, czyli ok. 70% powierzchni całego centrum ogrodniczego.
Jakie produkty wśród sprzętu zmechanizowanego cieszą się największą popularnością? Jakie zmiany planują Państwo w ofercie?
Największą dynamikę wzrostów sprzedaży można zauważyć w kategorii robotów koszących oraz urządzeń akumulatorowych. Systematycznie poszerzamy też ofertę wprowadzając nowości. Zwiększa się także liczba producentów, z którymi współpracujemy. Nie wszystkie firmy oferują asortyment, który w pełni zaspokaja potrzeby całego spektrum naszych klientów. Przykładowo jeden dostawca jest znany z wysokiej jakości sprzętu akumulatorowego, a inny oferuje najlepsze na rynku pilarki. Aby sprostać oczekiwaniom klientów musimy mieć więc bardzo szeroką i urozmaiconą ofertę. Ostatnio podpisaliśmy umowę o współpracy z kolejnymi firmami – Stihl oraz John Deere, włączając do asortymentu te marki premium, oferujące także sprzęt dla profesjonalistów.
Prowadzimy również wypożyczalnię sprzętu. Bardzo skutecznym rozwiązaniem wspierającym sprzedaż jest specjalna strefa demonstracyjna firmy AL-KO – produkty można wypożyczyć, wypróbować, a następnie kupić.
Kluczem do sukcesu jest oferowanie produktów profesjonalnych marek gwarantujących wysoką jakość, dobrze zorganizowany serwis oraz wykwalifikowana obsługa – kompetentni pracownicy to nasza najważniejsza przewaga konkurencyjna na rynku.
Oprócz sprzętu oferują Państwo także inne produkty ogrodnicze. Czy te dwie grupy asortymentowe wzajemnie się uzupełniają?
W 2015 r. przenieśliśmy siedzibę firmy do nowej lokalizacji. Dzięki dostępności większej powierzchni mogliśmy wprowadzić do oferty nowy asortyment – obecnie można w niej znaleźć również tunele foliowe, rośliny, nawozy, systemy nawadniające, środki ochrony roślin, doniczki czy narzędzia ogrodnicze wiodących marek. Choć sprzedaż roślin jest utrudniona ze względu na naszą lokalizację – sąsiedztwo Śląskiej Giełdy Kwiatów – to poszerzenie oferty znacznie zwiększa nasze możliwości rozwoju. Oferowanie i sprzętu, i pozostałych produktów ogrodniczych zapewnia nam dłuższy sezon. Poza tym sprzęt zmechanizowany najczęściej kupują mężczyźni, a kobiety mogą wtedy wybrać coś z naszej pozostałej oferty ogrodniczej.