2 000 wystawców (w tym 35 firm z Polski, 473 firm z Niemiec), 11 hal wystawowych, 3 dni branżowego święta – już 5-7 września cała uwaga branży ogrodniczej skupi się na Międzynarodowych Targach Spoga+Gafa w Kolonii. – Żadne inne wydarzenie nie dorównuje połączonym targom Spoga+Gafa skalą i zakresem prezentowanych produktów– mówi Oliver P. Kuhrt, wiceprezes Koelnmesse w Kolonii. – Nowa atrakcyjna forma przedstawiania trendów w formie aranżacji ogrodów tematycznych urozmaici wystawę i uzupełni prezentację gamy produktów ogrodniczych – dodaje wiceprezes. – Obszarami specjalnymi tegorocznej wystawy będzie sektor BBQ (grille, meble ogrodowe) i sektor sportów wodnych wraz z nową koncepcji bulwaru spacerowego – podsumowuje Oliver P. Kuhrt. Teren targów podzielony zostanie na 5 sektorów produktowych: garden creation (tworzenie ogrodów), garden living (życie w ogrodzie), garden care (pielęgnacja ogrodu), garden excellence (doskonałość ogrodowa), garden basic (podstawowe produkty ogrodnicze). W halach 1, 2, 3 i 11 prezentowane będą innowacje dla architektury ogrodowej; w hali 5.1 odwiedzający zobaczą między innymi produkty do grillowania w ogrodzie; drobne dekoracje i akcesoria pokazywane będą w halach 9 i 10; hale 6 i 7 zarezerwowano dla firm wytwarzających produkty do pielęgnacji ogrodu (podłoża, nawozy, narzędzia, sprzęt ogrodniczy); natomiast w halach 8 i 9 znajdą się produkty związane z działem architektury ogrodowej. Ponadto organizatorzy wyznaczyli dodatkowe obszary poświęcone najnowszym trendom przemysłowym: Barbecue Park (Park Grillowania), Beach and Water Sports Park (Park Sportów Wodnych i Plażowych), Garden Furniture Park (Park Mebli Ogrodowych).