W roku rozliczeniowym 2012 sprzedaż firmy Kingfisher w Polsce, która jest właścicielem sieci Castorama i Brico Depot, wzrosła o 0,6 proc. do 1,029 mld funtów. Sprzedaż like for like spadła jednak o 5,1 proc. – podała firma w komunikacie
Zysk spadł o 15,3 proc. do 107 mln funtów. Marża brutto poszła w dół o 110 punktów bazowych, co było spowodowane m.in. polityką cenową zastosowaną w tym okresie.
Jak tłumaczy zarząd firmy w raporcie, wzrost sprzedaży w Polsce nastąpił dzięki nowo otwartej powierzchni handlowej. Na wynikach odbiło się jednak ograniczone zaufanie konsumentów i mniejsza skłonność do zakupów, wynikająca z kryzysu.
W latach 2012-2013 Kingfisher otworzył w Polsce trzy sklepy. W sumie sieć ma już 70 punktów. W tym roku mają powstać kolejne dwa. Najbliższe otwarcie nastąpi 3 kwietnia w Rybniku.
Dodatkowo Castorama w Warszawie przy ulicy Grochowskiej otworzy kolejny market budowlany. Będzie to czwarta placówka w stolicy. Sklep powstanie w wyniku przebudowy istniejącego obiektu handlowego Brico Depot. Obie te marki należą do brytyjskiej firmy Kingfisher. To kolejna tego typu przebudowa w Polsce. W 2012 roku skład remontowo-budowlany Brico Depot zlokalizowany w Stargardzie Szczecińskim rozpoczął działalność pod marką Castorama. W ub.r. Brico Depot zniknął też z mapy Poznania, a w jego miejscu powstała właśnie Castorama. Obecnie sieć Brico Depot ma pięć obiektów – dwa w Warszawie oraz po jednym w Toruniu, Skarżysku-Kamiennej i Puławach. Z kolei Castorama ma już ponad 60 placówek.