Ponad 1530 wystawców z 45 krajów, 60 tys. odwiedzających – to bilans 32. edycji Targów IPM Essen, które w dniach 28-31 stycznia odwiedzili przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego”. Na targach obecna była silna reprezentacja polskich szkółkarzy, która prezentowała zwiedzającym swoją ofertę na stoisku o rekordowej powierzchni blisko 350 m2
Targi IPM Essen to jedna z największych światowych wystaw ogrodniczych, która na początku sezonu jest dla zielonej branży barometrem nastrojów i koniunktury. Informacje o nowościach, orientacja rynkowa i nawiązywanie kontaktów handlowych powodują, że do Essen przyjeżdżają branżowcy ze wszystkich stron świata – IPM Essen to jedna z największych wystaw na świecie poświęcona zielonej branży, na której można spotkać wystawców niemal z każdego kraju, zapoznać się z najnowszymi trendami, pomysłami i produktami z ogólnoświatowego rynku ogrodniczego. Zachwycało wspaniale przygotowane stoisko polskich szkółek – podsumowuje Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, który był obecny na targach. Jak co roku na IPM Essen zostały zaprezentowane trendy i pomysły na nowe strategie sprzedaży roślin, usług związanych z ogrodnictwem oraz artykułów dekoracyjnych.
Podczas targów nie zabrakło wystawy nowości roślinnych. IPM Essen to również święto florystów. Widowiskowe pokazy, wystawy tematyczne i wyjątkowe kompozycje wykonywane przez międzynarodowe gwiazdy tej branży dopełniły ofertę targów.
W tegorocznej edycji imprezy wzrosła liczba wystawców prezentujących produkty i usługi z dziedziny techniki ogrodniczej. Aż 26% spośród 1,5 tys. uczestników przybliżyło zwiedzającym ten dział – m.in. sprzęt zmechanizowany i narzędzia, podłoża, torfy, środki ochrony roślin, instalacje nawadniające i odwadniające, pojazdy użytkowe i przyczepy, produkty z zakresu techniki pomiarowej i regulacyjnej.
Tradycyjnie już na targach w Essen znaczną powierzchnię wystawienniczą zajęła ekspozycja produkcji szkółkarskiej.
Wśród tegorocznych wystawców i odwiedzających panowało pozytywne nastawienie, również ze względu na wielkość rynku roślinnego, który w samych Niemczech wynosi prawie 9 mld euro.
Związek Szkółkarzy Polskich jest od lat obecny na IPM Essen i tworzy polskie stoisko narodowe, na którym z roku na rok prezentuje się coraz więcej krajowych wystawców. W tym roku swoją produkcję pokazało 15 wiodących polskich szkółek. Nasze szkółkarstwo podbija europejskie i światowe rynki. Rośliny z Polski eksportowane są do kilkunastu krajów europejskich, a także azjatyckich i Stanów Zjednoczonych. Jakość i bogaty asortyment pozwalają z sukcesem konkurować polskim produktom szkółkarskim na wielu wymagających rynkach.
– Polscy szkółkarze są obecni w Essen od kilkunastu lat. Od kilku lat z inicjatywy członków Związku Szkółkarzy Polskich – Agencja Promocji Zieleni organizuje wspólne stoisko. Uznaliśmy bowiem, że na tak dużej i ważnej dla branży imprezie konieczne jest mocne wystąpienie i dlatego warto łączyć siły. Duża powierzchnia stoiska, aż 350 m2, spójna i przejrzysta aranżacja w narodowych barwach i podkreślająca odrębność czerwona nawierzchnia zwracały uwagę, przyciągały zwiedzających i sprawiły, że prezentacja polskiego szkółkarstwa była naprawdę wyrazista. Prezentowany na stoiskach naszych wystawców materiał roślinny – efektowny, świetny jakościowo, z ciekawym asortymentem i w konkurencyjnych cenach zwrócił uwagę międzynarodowych odbiorców i pozwolił przekonać się o ogromnym potencjale polskich gospodarstw, a także ich wiarygodności. Sukcesem wizerunkowym była też wizyta na naszym stoisku podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa – Krystyny Gurbiel, a także oficjalnej delegacji gości targów z federalnym ministrem wyżywienia i rolnictwa Niemiec Hansem-Peterem Friedrichem na czele –podsumowuje Agnieszka Żukowska, prezes Agencji Promocji Zieleni.