Zimna pogoda w styczniu tego roku w angielskich centrach ogrodniczych wpłynęła na nieco niższą sprzedaż, niż w zeszłym roku, ale znacznie wyższą od poziomu z 2013 roku, gdy zanotowano duże opady śniegu – wynika z badania GTN Bestsellers All Barcode Product Index
Oznacza to, że sprzedaż produktów, na które popyt jest zimową – szczególnie łopat i sanek – powinna rosnąć. Mniejszy popyt przewiduje się natomiast na asortyment dla dziko żyjących ptaków.
Z badania wynika również, że sprzedaż w okresie od Świąt Bożego Narodzenia do wiosny powinna być podobna do ubiegłego roku. To powinno zachęcić klientów do odwiedzin w centrach ogrodniczych. Większą sprzedaż powinny zapewnić również nowe kategorie produktów.
Na wielkość sprzedaży zapewne pozytywnie wpłyną specjalne eventy organizowane w centrach ogrodniczych – Garden Re-Leaf Day.
Na początku każdego sezonu sto centrów ogrodniczych w całej Wielkiej Brytanii organizuje specjalne eventy, aby zebrać pieniądze na organizację charytatywną Greenfingers, która z zebranych pieniędzy tworzy ogrody w hospicjach.
Wielkość sprzedaży w analogicznym tygodniu ubiegłego roku:
• Akcesoria ogrodnicze – spadek 29%
• Nasiona – spadek 28%
• Podłoża – spadek 6 %
• Indeks wszystkich pozycji – spadek 5 %
Źródło: GTN Xtra