Odpowiedzialny biznes stawia na wartości

Dzięki niestandardowym projektom firma Vilmorin Garden stała się liderem w branży nasion. Violetta Ratajczak tłumaczy, dlaczego warto rozwijać i wdrażać projekty CSR, jak wpływają one na lokalną społeczność i budowanie relacji z klientem oraz dlaczego w tych działaniach warto być autentycznym

Już ponad połowa przedsiębiorców w Polsce decyduje się na wdrażanie praktyk z zakresu odpowiedzialnego biznesu. Na czym polega program CSR w Vilmorin Garden?
Dojrzały i odpowiedzialny biznes stawia na wartości, które wzmacniają drogę do sukcesu. W Vilmorin Garden dążymy do budowania wartości ekonomicznej i relacji społecznej. Nasze działania  CSR są bardzo zróżnicowane i podzielone na trzy obszary: relacje biznesowe,  kreowanie rozwoju branży i relacje społeczne. Przykładem jest cykl szkoleń „Siewca wiedzy” wspartych funduszami pozyskanymi z PARP oraz „Korzyści dla handlu płynące ze sprzedaży produktów Premium” bezpośrednio finansowane przez firmę. Dostarczona wiedza i narzędzia pozwalają myśleć szerzej na poziomie strategicznym i odpowiedzieć sobie m.in. na pytanie, w jakim kierunku będzie zmierzał rynek i jak się przygotować do zmian. Od pięciu lat jesteśmy także partnerem strategicznym podczas Forum Branży Ogrodniczej powstałej  z inicjatywy firmy Media Experts, wydawcy periodyku branżowego. Wraz z Prezesem Vilmorin Garden, Władysławem Peterem bierzemy udział w panelach dyskusyjnych, prezentacjach dzieląc się naszym doświadczeniem z całym środowiskiem branżowym. Kolejnym działaniem jest współpraca z Fundacją Pomocy Wzajemnej BARKA w Poznaniu.  Stworzyliśmy w firmie m.in. miejsca stażowe, aby najbardziej zaangażowane osoby dostały szansę pracy poza Barką.

To dorośli, a co z edukacją dzieci – czy też jest ważna?
Edukacja najmłodszych jest niezwykle istotna. Musimy zrobić wszystko, aby dzieci pokochały pracę w ogrodzie.  To przecież  przyszli świadomi konsumenci naszych produktów i zdrowego stylu życia.  Prowadzimy edukacyjne festyny  dla najmłodszych w myśl hasła „Działam lokalnie – myślę globalnie”. Takie inicjatywy uczą dzieci nie tylko podstaw ogrodnictwa, ale przede wszystkim samodyscypliny, pracy i odpowiedzialności. O sukcesie świadczy entuzjazm z jakim mali ogrodnicy uczestniczyli w powierzonych im zadaniach i podziękowania –  laurki, które otrzymaliśmy. Wspieramy również Fundację Drabina Rozwoju, dofinansowaną z Funduszy EOG na budowę  unikatowego Multimedialnego Centrum Natura w Ostrołęce. Ma ono zostać otwarte w III kwartale tego roku, a znajdą się w nim kino 5D z ekranem 360˚, sale doświadczeń oraz ogród doświadczeń dedykowane dla dzieci i młodzieży. Centrum stanie się ważnym ośrodkiem promującym ochronę różnorodności biologicznej. Dostarczymy do centrum nasiona do przeprowadzenia warsztatów oraz będziemy wspierać centrum niezbędną wiedzą. Do projektu wraz z Fundacją zaprosiłam kilka firm z branży ogrodniczej. Marka Vilmorin ma ponad 270-letnią tradycję dzielenia się wiedzą, prowadzenia badań i wdrażania innowacji. To zobowiązuje.

Wspiera Pani także fundację Ewy Błaszczyk „Akogo?” i klinikę Budzik.

Fundację wspieramy finansowo, żeby dzieci miały opiekę oraz by specjaliści pomogli im obudzić się i powrócić do życia.  Nie robimy tego sami. W ponad  350 sklepach i centrach ogrodniczych w całej Polsce pojawiły się plakaty z hasłem „Razem z Vilmorin Garden wspieram Fundację AKogo?  i Klinikę Budzik”.  To sami właściciele i pracownicy sklepów logowali się na naszej stronie www.vilmorin-garden.pl  i zamawiali materiały POS do komunikacji. Wspólnie mamy poczucie niesienia pomocy potrzebującym. Odwiedzając klientów często słyszałam o ich inicjatywach wspierających lokalne środowiska. Jestem dumna i szczęśliwa, że moje życie zawodowe związane jest z tak szlachetnymi ludźmi.

Takie działania pomagają zbudować trwalszą i głębszą więź z klientem?
Mając 30-letnie doświadczenie zawodowe wiem jedno, że bycie autentycznym w tym, co robimy jest doceniane i szanowane. Buduję z klientami więź z całą firmą poprzez uczciwość, odpowiedzialność, troskę o naszych klientów.

Przedruk z Pierwszego Miliona nr 1 maj 2016.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: