Według najnowszego raportu rynkowego analityków Mintel to wiedza pracowników jest czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego centrum ogrodniczego w Wielkiej Brytanii
Z badania Mintel wynika, że tablice informacyjne mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży nawet o 40%, oraz że znaczenie dla klientów ma obecność kawiarni w centrum ogrodniczym. Grupa wiekowa 25-44 ceni sobie informacyjne strony internetowe.
Według badania Mintel 50% konsumentów postrzega ogród jako „miejsce przyjemnego spędzania czasu ", a tylko 26 % respondentów traktuje ogród jako miejsce praktycznych działań. Dla 24% jest to powiększenie powierzchni domu, to kolejny pokój. Ponad jedna trzecia konsumentów twierdzi, że ogrodnictwo jest ich ulubionym zajęciem.
Raport przewiduje stały wzrost ilości ogrodów w Wielkiej Brytanii, który w 2021 roku wyniesie aż 22,8 mln, co będzie spowodowane zwiększeniem liczby osób po 55 roku życia, których liczba wzrośnie o więcej niż 1,9 mln w 2020r.
Około 45% osób posiadających ogród docenia przestrzeń na świeżym powietrzu, w ubiegłym kupiło produkty do ogrodu w sieciach DIY, jak donosi badanie.