Nowe możliwości – spoga+gafa

W Niemczech właśnie trwają  Międzynarodowe Targi Ogrodnicze spoga+gafa. Impreza przyciąga rokrocznie 40 tys. gości z całego świata, dając możliwość zapoznania się z nowinkami ogrodniczymi i szansę zawarcia kontaktów biznesowych. Przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego”  są obecni na wystawie

 

Targi trwają od 4 do 6 września.  Obszar wystawy jest podzielony na 4 wiodące tematy: tworzenie i pielęgnacja ogrodu, design oraz wyposażenie ogrodu, grill, zabawki i akcesoria ogrodowe oraz segment premium: garten unique. Z najnowszymi trendami ogrodniczymi będzie można zapoznać się w salach terenu wystawienniczego Koelnmesse, ale także podczas spaceru po „Bulwarze idei i roślin” oraz parku grillowym. Targi w Kolonii pełnią rolę platformy do nawiązania kontaktów handlowych. To doskonałe źródło wiedzy i inspiracji. W imprezie weźmie udział wielu polskich producentów z branży ogrodniczej, którzy zaprezentują nowości asortymentowe na sezon 2017, m.in.: RAMP, Cellfast, Chomik, Lamela, Browin, Bradas, Prosperplast, Polnix, Form-Plastic, Planta.

W zeszłorocznej edycji targów wzięło udział ok. 2 tys. wystawców z prawie 60 krajów świata m.in. z Włoch, Anglii czy Niemiec.

 

 Odkrywanie nowych możliwości

Coraz częściej producenci łączą technologie z codziennym życiem, efekty możemy zobaczyć po popularności wszystkim już znanej gry Pokemon Go. Dlatego właśnie powstają produkty mierzące temperaturę steka na grillu czy aplikacje pozwalające dzielić się kulinarnymi doświadczeniami i radością z doskonale upieczonego mięsa na portalach społecznościowych. Ogrodnictwo wychodzi naprzeciw miłośnikom nowych technologii. Sprzęt łatwy w obsłudze, taki jak samokoszące roboty czy bezprzewodowe podkaszarki, cieszą się popularnością wśród konsumentów. Klienci szukają produktów łatwych w obsłudze. Zachwyt wzbudzają inteligentne produkty, które umożliwiają podłączenie do sieci online poprzez mobilną aplikację. Według szacunków, do 2020 r. liczba wszystkich urządzeń podłączonych do sieci sięgnie 50 mld. Wpływ na to będzie mieć rosnąca liczba użytkowników Internetu, którzy będą posiadać po kilkanaście, kilkadziesiąt, a w skrajnych przypadkach nawet 100 sprzętów podłączonych do sieci. Branża ogrodnicza nie może pozostać w tyle.

 

Rok 2015 w dużym skrócie

Największy wzrost miał miejsce w segmencie mebli ogrodowych, bo aż na poziomie 4,3%. Dobry wynik osiągnęła także kategoria BBQ, wzrost na poziomie 1,8% , w perspektywie ostatnich 10 lat, wciąż jest to rynek rozwijający się najszybciej ze średnim wzrostem 14% co roku. Obecnie w Niemczech jest 100 wyspecjalizowanych dystrybutorów sprzętu grillowego. Sieci sklepów DIY odnotowały wzrost sprzedaży na poziomie 4,2% w kategorii narzędzi ręcznych.

Ogród jest traktowany jako miejsce odpoczynku od szybkiego tempa życia. Konsumenci chcą spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Tarasy pełnią rolę salonu, co wpływa na ich wystrój, klienci szczególną uwagę zwracają na wygląd i wygodę mebli. Obecnie miłośnicy zieleni są zdania, że ogrodnictwo powinno sprawiać jak najmniej kłopotów i kosztować jak najmniej wysiłku.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: