7 września zakończyła się tegoroczna edycja międzynarodowych targów ogrodniczych Spoga + Gafa 2010 w Kolonii. Na wystawie w tym roku gościło ponad 40 800 zwiedzających ze 106 krajów, co świadczy o ogromnym potencjale rozwojowym tej imprezy branżowej. Wśród 2056 wystawców z 57 krajów prezentujących produktowe nowości nie zabrakło również firm z Polski, w tym takich graczy rynkowych, jak: Aquael, Cellfast, Dajar, Eko-Ceramika, Kwazar, Lamela, Marolex, Prosperplast, Polix, Romanik i Ramp. Oliver P. Kuhrt, wiceprezydent Koelnmesse GmbH, był zaskoczony tak pozytywnym odzewem ze strony producentów działających w branżach ogrodniczej i rekreacyjnej: – Szerokie spektrum międzynarodowych wystawców, wśród których znalazły się czołowe marki na rynku, potwierdziło klasę i innowacyjność organizowanego przez nas wydarzenia. Obecność kluczowych graczy w przemyśle targowym sprawiła, że Spoga + Gafa kolejny raz potwierdziła swoją pozycję jako wiodąca platforma biznesowa na rynku ogrodniczym.
Profesjonalny charakter targów w Kolonii podkreślały m.in. rozliczne fora dyskusyjne na temat nowych trendów i rozwoju rynku, a także inne inicjatywy, takie jak „boulevard of ideas” (aleja pomysłów), po raz pierwszy zorganizowana na terenie Koelnmesse, która pozwalała odwiedzającym na prześledzenie ewolucji branży ogrodniczej rok po roku.
Uwagę zwiedzających przykuły również specjalne obszary wystawowe poświęcone sektorom: barbecue, mebli ogrodowych i roślin. Ponadto w działach tych prezentowano Top Ten targowych innowacji uhonorowanych przez organizatorów wydarzenia.
Pozytywny odbiór Spoga + Gafa potwierdziły również statystyki podsumowujące wystawę. Prawie 90 proc. gości przybyło na imprezę targową z zamiarem złożenia konkretnych zamówień, natomiast 41 proc. zwiedzających pojawiło się na Spoga + Gafa po raz pierwszy. 76 proc. gości było zadowolonych ze swojej obecności na targach i aż 86 proc. przyznało, że poleciłoby wystawę swoim partnerom biznesowym
Dzięki obecności na targach 724 firm działających w sektorze outdoor living, 195 producentów związanych z branżą barbecue oraz 257 przedsiębiorców dostarczających produkty dekoracyjne możliwe stało się prześledzenie najważniejszych trendów dotyczących wyposażenia wnętrz i ogrodu. Z kolei 358 firm reprezentujących narzędziowy segment rynku ogrodniczego potwierdziło dynamikę rozwoju i potencjał biznesowy drzemiący w kategoriach sprzętu zmechanizowanego dla ogrodnictwa i sektora narzędzi ręcznych.