Kilka nowych produktów w ofercie, zmiana opakowań całej gamy nawozów granulowanych i płynnych oraz dalsza promocja linii SUMIN BIO – to tylko niektóre zmiany i plany firmy Sumin. O minionym sezonie i założeniach na kolejny rozmawiamy z Jarosławem Mokrzeckim, dyrektorem operacyjnym ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sumin
Jaki był miniony rok dla firmy Sumin pod względem sprzedaży nawozów i ŚOR na rynku hobby?
Miniony sezon w firmie Sumin, biorąc pod uwagę sprzedaż tych dwóch kategorii na rynku hobby, nie różnił się w żaden sposób od tego, co dotknęło
wszystkie firmy działające w branży. Warunki atmosferyczne były różne w poszczególnych częściach Polski. Na północy i północnym-zachodzie mieliśmy do czynienia z intensywnymi opadami, a na wschodzie i południu w niektórych miejscach panowała susza – sprzedaż na terenie kraju też wyglądała więc bardzo różnie. Ogólnie można jednak stwierdzić, że w 2017 r., w porównaniu do 2016, sprzedawały się wszystkie kategorie, zarówno preparaty grzybobójcze i chwastobójcze, jak i owadobójcze.
Jakie zmiany planują Państwo w nadchodzącym sezonie?
Wprowadzamy do oferty kilka nowych produktów m.in. ATUT HOBBY – jest desykantem i nieselektywnym herbicydem przeznaczonym dla użytkowników nieprofesjonalnych, do stosowania w ogrodach działkowych i przydomowych w amatorskiej uprawie drzew owocowych i winorośli oraz do zwalczania mchów na powierzchniach twardych i półprzepuszczalnych. Olbrzymią zmianą w naszej ofercie będzie także nowy wizerunek opakowań całej gamy nawozów granulowanych i płynnych oraz w przypadku nawozów granulowanych – nowa, wygodna forma aplikacji – zrywka do rozsiewania nawozów. Nasze nawozy zawierają bogaty zestaw mikro- i makroelementów dostosowanych do potrzeb roślin, a także azot w formie szybko- i długo działającej.
Jak ocenia Pan niedawne rozstrzygnięcia Komisji Europejskiej w sprawie glifosatu?
Przedłużenie zezwolenia na stosowanie glifostatu o kolejne 5 lat na pewno jest oznaką pewnej stabilizacji na rynku, ale trwają też prace dotyczące innych substancji stosowanych w środkach ochrony roślin. Przyglądamy się tej sytuacji i na bieżąco reagujemy ma nowe regulacje prawne.
Jak ocenia Pan sytuację na rynku w grupie naturalnych środków ochrony roślin? Jak dynamicznie będzie się rozwijał ten segment produktów w przyszłości?
W ubiegłym roku wprowadziliśmy do oferty nową gamę produktów SUMIN BIO zawierającą m.in. Biopolin, preparat do opryskiwania roślin kwitnących w celu zwiększenia ich atrakcyjności dla pszczół i innych owadów zapylających czy Grevitax, który stosowany doglebowo i dolistnie stymuluje wzrost roślin wpływając na wielkość i jakość plonu oraz zwiększenie masy roślin. Produkty te cieszyły się duża popularnością na rynku i w przyszłości na pewno będziemy rozwijać gamę SUMIN BIO.
Czy w grupie produktów biobójczych firma Sumin planuje jakieś zmiany?
W 2017 r. przeprowadziliśmy rebranding produktów biobójczych, dobrze przyjęty na rynku. W tym roku będziemy kontynuować działania promocyjne związane z tą grupą produktów.
Jakie są prognozy firmy Sumin na nowy sezon?
Założyliśmy wzrost i wyniki sprzedażowe lepsze niż w minionym roku. Branża na pewno potrzebuje optymizmu i pozytywnego nastawienia. Choć w niektórych sklepach i centrach ogrodniczych jest jeszcze dużo towaru z ubiegłego sezonu, to rosnący popyt na nawozy i środki ochrony roślin powinien sprzyjać osiąganiu dobrych wyników handlowych.