Chcemy pokazać właścicielom sklepów i centrów ogrodniczych, że prezentując rośliny w naszych donicach mogą podnieść ich wartość i zarabiać więcej – o nowej marce D&M Depot na polskim rynku, ofercie i możliwościach współpracy opowiada Kacper Szymański, przedstawiciel Creative Design, wyłącznego dystrybutora D&M Depot w Polsce
Rozmawia: Agnieszka Idziak
D&M DEPOT to nowa marka na polskim rynku, możesz przybliżyć jej historię?
To rodzinna firma, która istnieje na belgijskim rynku już 26 lat. Jej nazwa pochodzi od imion dzieci właścicieli – Dawida i Manon. W 1992 r. była to mała firma, która szybko zyskała uznanie dzięki niezwykle innowacyjnej ofercie i promowaniu ciekawych rozwiązań. Właściciele brali udział w wielu międzynarodowych wystawach i udało im się rozszerzyć dystrybucję. Dziś produkty tej marki są dostępne w wielu krajach na całym świecie, m.in.: Szwajcarii, Niemczech, Austrii, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii, Grecji, Irlandii, Izraelu, Włoszech, Luksemburgu, Portugalii, Holandii, Chinach, a od niedawna także w Polsce.
Czym wyróżnia się oferta D&M Depot?
Oferta jest niezwykle zróżnicowana, od najprostszych donic, wazonów, dzbanów, mis, świeczników, przez kosze z traw azjatyckich, po ciekawe moduły ogrodów ściennych. Uwagę klientów z pewnością przykuje autorski projekt doniczki ściennej KAROO z możliwością podłączenia systemu nawadniania Gardeny. Każdy klient może indywidualnie dobrać liczbę modułów potrzebnych do stworzenia swojego ogrodu na ścianie. To produkt opatentowany przez firmę D&M Depot, który spotkał się z uznaniem na międzynarodowym rynku, nie tylko za ciekawy design oraz innowacyjne rozwiązanie, ale i ekologiczne podejście do produkcji. Doniczki Karoo otrzymały Interior Innovation Award 2013 przyznawaną przez Niemiecką Radę Wzornictwa, która docenia wyjątkowe osiągnięcia w branży wyposażenia wnętrz. To nagroda, która jest zaliczana do najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie wzornictwa, obok Red Dot Design Award. Z kolei Ecodesign Award Pro 2012 przyznana przez niemiecką organizację German Design Council to jedna z najbardziej prestiżowych nagród na świecie wręczanych za wyjątkowe osiągnięcia w dziedzinie designu.
Promujecie również donice dedykowane dla klientów szukających ekologicznych rozwiązań, wykonane z tworzywa sztucznego otrzymanego przez recykling. Jakie rozwiązania są u Was jeszcze dostępne?
Donice zewnętrzne z serii SURPRISE z tworzywa sztucznego otrzymanego przez recykling na pewno zwrócą uwagę klientów poszukujących ekologicznych rozwiązań. D&M Depot nie boi się wykorzystywać niestandardowych materiałów. Dostępne są u nas donice łączące ceramikę i drewno, produkty z betonu, a także plastiku. Mamy również najprostsze, ale niezwykle eleganckie białe donice dla miłośników klasycznej formy. Naszą misją jest pomoc klientom w tworzeniu odpowiedniej atmosfery w przestrzeni wypoczynku. Cenimy kreatywne rozwiązania, nowoczesne wzornictwo w modnej kolorystyce oraz ekologiczne rozwiązania. Bardzo ciekawe i zyskujące uznanie są donice ścienne wykonane z ocynkowanej blachy serii Float oraz ceramiczne serii Mozz, które pozwalają wspaniale wyeksponować pojedyncze rośliny na ścianach. Siłą D&M Depot są projektanci, którzy dwa razy w roku przedstawiają nową kolekcję dostosowaną do aktualnych trendów.
Jaka kolorystyka będzie zatem modna w wiosennym sezonie?
Wiosna i lato będą czasem przede wszystkim pastelowych odcieni różu, błękitu i zieleni. Przygotowania kolekcji jesienno-zimowej już trwają, zostanie ona zaprezentowana naszym klientom na przełomie lipca i sierpnia. To bardzo ważne, aby detaliści odpowiednio szybko wiedzieli, jakie będą trendy i w co warto inwestować.
Jakie wsparcie sprzedaży gwarantujecie centrom i sklepom ogrodniczym?
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Zależy nam, żeby produkty były jak najlepiej wyeksponowane, dlatego proponujemy dopasowany do potrzeb klienta system shop in shop, który pozwoli na stworzenie wspaniałej aranżacji. Zapewniamy doskonałe usługi doradztwa personalnego. Uważam, że każdy sklep jest inny, ma inne potrzeby, ale też konsumentów z innymi wymaganiami. Nasi klienci mają też dostęp do informacji o najnowszych światowych trendach. Dwa razy w roku dostarczamy im katalog z zupełnie nową kolekcją.
Do jakich klientów są adresowane produkty marki D&M Depot?
To produkty, które pozwolą detalistom więcej zarobić. Wyglądają bardzo ekskluzywnie, dzięki czemu można na nie narzucić większą marżę. Pozycjonujemy je jako produkty z półki premium. Dla właścicieli sklepów i hurtowni mamy przygotowaną bardzo atrakcyjną ofertę cenową.
Jakie są najważniejsze cele firmy na najbliższych kilka lat? Jakie działania są najważniejsze w strategii rozwoju marki w Polsce?
Chcemy pokazać właścicielom sklepów i centrów ogrodniczych, że prezentując rośliny w naszych donicach mogą podnieść ich wartość, tchnąć w nie nowe życie. Przede wszystkim naszym celem jest pokazanie, że donice wcale nie muszą być nudne i można na nich naprawdę dobrze zarabiać. Zależy nam na tym, aby marka D&M Depot zyskała rozpoznawalność w Polsce.