Ponad 1000 wystawców z 50 krajów zaprezentowało innowacyjne rozwiązania, trendy i nowości z branży dekoracyjnej na kolejnej edycji targów Christmasworld, które odbyły się w dniach 24-28 stycznia 2020 we Frankfurcie nad Menem
Jakub Borkowski
Christmasworld, jako wiodące targi w branży, to niezawodny partner i siła napędowa dla międzynarodowego sektora artykułów dekoracyjnych i świątecznych. – Dzięki produktom i usługom oferowanym przez wystawców oraz rozmowom na temat przyszłości sektor handlowy wchodzi w nowy sezon biznesowy, będąc silniejszym niż kiedykolwiek wcześniej. Widać to szczególnie wyraźnie w optymistycznych nastrojach panujących w halach wystawowych – mówi Julia Uherek, dyrektor ds. wystawienniczych, zajmująca się dobrami konsumenckimi w Messe Frankfurt Exhibition GmbH. Program uzupełniający targów Christmasworld oferował mnóstwo niezawodnych pomysłów biznesowych i inspiracji dla „punktów sprzedażowych”, które coraz częściej stają się „punktami emocjonalnymi”. W 2020 roku targi czerpały przede wszystkim ze społecznego megatrendu urbanizacji i służyły jako cenne źródło inspiracji.
Retail BLVD – przyszłość handlu detalicznego
Według wyników badania przeprowadzonego przez Institute for Retail Research, klienci coraz częściej szukają informacji w Internecie, a dokonują zakupów offline. –Sprzedawca detaliczny, którego nie można znaleźć w sieci, praktycznie się nie liczy. Odpowiednia obecność w Internecie skutkuje wyższą frekwencją klientów w sklepie stacjonarnym. Kupujący pragną kompetentnych porad, emocjonalnych doświadczeń i dodatkowej obsługi. Znajdą to tylko w sektorze detalicznym – mówi Christian Spancken z Google „Future Workshop”.
Strefa koncepcyjna „Retail BLVD” na targach Christmasworld pokazała, jak mogą wyglądać modele przyszłości. Wraz z IFH w Kolonii, Retail BVLD skupił się na drodze klienta i przedstawił kroki prowadzące go od impulsu zakupowego do lojalności. W strefach „Social Media Playground” (Strefa Mediów Społecznościowych), „Convenience” (Udogodnienia) i „Experience House” (Dom Doświadczeń) zwiedzający dowiedzieli się, jak można optymalnie zaspokoić różne potrzeby klientów – a przede wszystkim, jak najlepiej wykorzystać rozwiązania cyfrowe.
EkoDekoracje
Dekoracje świąteczne i sezonowe stają się coraz bardziej przyjazne środowisku zarówno na małą, jak i na dużą skalę: liczne produkty, takie jak świece, ale także sztuczny śnieg, wstążki, kartki i opakowania na prezenty oraz całe dekoracje świąteczne, np. dla miast i centrów handlowych, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska i produkowane w sposób bardziej oszczędzający zasoby naturalne. Przykłady? Bombki z papieru, biodegradowalne wstążki na prezenty wykonane w 100% z bawełny, podstawki do choinek wytworzone w całości z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu czy dekoracje świetlne z biodegradowalnej trzciny cukrowej.