Biznes po włosku

Ponad 600 uczestników z 18 krajów oraz 3,2 tys. polubień na facebooku to bilans trzeciej edycji konferencji Vestire il Paesaggio 2013 poświęconej architekturze krajobrazu, która odbyła się w dn. 26-28 czerwca br. W Pistoi nie zabrakło oczywiście przedstawiciela „Biznesu Ogrodniczego”

We Włoszech spotkali się producenci, architekci krajobrazu, międzynarodowi designerzy i eksperci, aby porozmawiać na temat rozwoju i trendów w kształtowaniu terenów zielonych.
Konferencja została poświęcona tematom związanym z podnoszeniem jakości życia w miastach oraz zwracaniu uwagi na tworzenie przyjaznych miejskich przestrzeni. Ponadto Szkółka Vanucci Plante, którą założył w 1938 roku Vannino Vanucci, otworzyła Pistoia Nursery Park – pierwszą w Europie dziesięciohektarową ekspozycję roślin w uprawie pojemnikowej. Szkółkarze postanowili lokalny biznes przenieść do globalnej rzeczywistości i stworzyli wyjątkowy park.

 – Branża szkółkarska we Włoszech rozwija się doskonale. Warto czerpać inspirację z najlepszych wzorów, dlatego „Biznes Ogrodniczy” bierze udział we wszystkich ważnych wydarzeniach, które wpływają na rozwój rynku ogrodniczego. Na bieżąco dostarczamy czytelnikom informacji nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Cieszy nas fakt, że uczestniczyliśmy w tak ciekawej konferencji – podsumowuje Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, obecny na konferencji w Pistoi.

Uczestnicy sympozjum odwiedzili także największe szkółki z regionu
. Tamtejsza branża szkółkarska zachwyca. Włosi proponują wysokiej jakości rośliny, a  niektóre odmiany w aż 98% są eksportowane.  – Charakterystyczne dla włoskiego szkółkarstwa jest ciągłe poszukiwanie nowych, ciekawych odmian roślin. Włosi natychmiast reagują na zapotrzebowanie rynku. Obecnie bardzo modne są tu kształtowane rośliny – relacjonuje Katarzyna Pruchniewicz, Konsultantka PR Green sektor, która wzięła udział w sympozjum. – Zachwyciła mnie idea konferencji Vestire il Paesaggio, warto pomyśleć o przeniesieniu takiego pomysłu na nasz rodzimy rynek. Tu w promocję szkółkarstwa na międzynarodową skalę włączyły się różne podmioty gospodarcze, nie tylko szkółkarze i dzięki temu – pomimo że jest to dopiero trzecia edycja spotkania – odnosi ono ogromny sukces – dodaje Katarzyna Pruchniewicz.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: