Spółka Media Experts, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”, konsekwentnie inwestuje w rozwój mediów społecznościowych. Profil magazynu na Facebooku polubiło już ponad 5,8 tys. branżowych użytkowników, na Instagramie obserwuje nas już ponad 2 tys. osób, a materiały wideo „BO” obejrzało w ubiegłym roku 30 tys. zainteresowanych
Ekskluzywne wywiady, komentarze eksperckie, relacje z najważniejszych polskich i międzynarodowych branżowych wydarzeń, prezentacje nowości produktowych i nowych konceptów marketingowych, monitorowanie zmian u czołowych graczy na rynku – to wszystko sprawia, że „Biznes Ogrodniczy” jest najbardziej opiniotwórczym medium w branży. Wieloletnie doświadczenie, wiedza poparta informacjami z „pierwszej ręki” i szeroka baza kontaktów w całej branży wprost przekłada się na rozpoznawalność tytułu i nośności publikowanych treści. Profil magazynu na Facebooku polubiło już ponad 5,8 tys. branżowych użytkowników, ponad 1,5 tys. więcej niż rok temu. Warto podkreślić, że jest to głównie kadra zarządzająca firmami z branży ogrodniczej oraz właściciele sklepów, centrów i hurtowni ogrodniczych. Siłę „BO” na FB najlepiej oddaje jednak zasięg postów – wskaźnik ten to średnio ok. 160 tys. miesięcznie, a tylko jeden post z 2 grudnia o Centrum Ogrodniczym ROL-PEST miał zasięg prawie 60 tys. użytkowników.
Instagram rośnie w siłę
Coraz popularniejszy w naszym kraju jest także Instagram. W czerwcu minionego roku, według danych Gemius/PBI, aplikacja mobilna i serwis Instagram miały łącznie ok. 8,5 mln użytkowników. Z aplikacji mobilnej najczęściej korzystają kobiety, które stanowiły w badanym okresie 73% użytkowników. Dla porównania na koniec 2017 r. z Instagrama w Polsce korzystało ok. 5 mln osób. To pokazuje ogromy potencjał tego kanału, który redakcja „Biznesu Ogrodniczego” wykorzystuje w coraz szerszym zakresie.
W branży ogrodniczej aktywność na Instagramie jest stosunkowo niewielka, dlatego tym większym sukcesem jest systematyczne zwiększanie dotarcia do czytelników tą drogą. „BO” ma już na Instagramie ponad 2 tys. obserwujących, bodaj najwięcej z branży i ok. 20 tys. wyświetleń miesięcznie.
Czas na wideo
Według danych publikowanych przez portal YT360.PL, zajmujący się marketingowymi analizami platformy YouTube, Początek formularza
użytkownicy spędzają średnio 2,6 razy więcej czasu na stronach internetowych oferujących treści wideo, a 76% firm twierdzi, że materiały wideo pomogły zwiększyć ruch na ich stronie internetowej. Materiały wideo mają też coraz większy wpływ na decyzje konsumentów – aż 84% z nich dokonuje decyzji zakupowych po obejrzeniu materiału wideo. Strategia Wydawnictwa Media Experts jest zgodna z tymi trendami. Już od kilku lat na stronie www.biznes-ogrodniczy.pl i naszych portalach społecznościowych można znaleźć różnorodne materiały wideo. Publikowane przez redakcję filmy cieszą się coraz większą popularnością i z roku na rok będzie ich coraz więcej. Tylko w 2018 r. wywiady i filmy nagrane przez „BO” obejrzało ponad 30 tys. użytkowników.