Po raz pierwszy w tym roku sprzedaż w brytyjskich centrach ogrodniczych była wyższa od tej w ostatnim sezonie. Jak wskazują badania GTN, pogoda odegrała kluczową rolę w sprzedaży. Największe wzrosty zanotował sektor roślin – aż o 8% w stosunku do roku poprzedniego
Pomimo wzrostów, sprzedaż wciąż nie jest zadowalająca dla brytyjskich sprzedawców w kategorii ogrodniczej. Sektor grow your own oraz warzywa do samodzielnych upraw, zanotował spadek rzędu 8%, z kolei produkty ogrodnicze (oprócz roślin) poszybowały w dół aż o 13%. Właściciele centrów oraz sprzedawcy, pomimo frustracji, nie tracą jednak nadziei. Pogoda gwałtownie się poprawia i nic nie zapowiada znaczącego spadku temperatury.
Kluczowa dla całego sektora będzie sprzedaż od czerwca do lipca. Sprzedawcy podkreślają, że to najlepszy czas na dodatkowe wydarzenia i promocje, które skierują klientów z powrotem do centrów ogrodniczych. Stanowczo zwiększy to możliwości sprzedaży.