City Gardening i wiele więcej – spoga+gafa 2019

W dniach 15-16 maja w Lizbonie odbyła się coroczna konferencja prasowa, na którą dziennikarzy z całego świata zaprosili organizatorzy targów spoga+gafa. „Binzes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca magazynu. Podczas konferencji podkreślano wpływ zmian społecznych na rozwój branży ogrodniczej oraz zaprezentowano główne trendy, które skupiają się wokół ogrodnictwa miejskiego

 

Jakub Borkowski

 

Organizatorzy targów spoga+gafa co roku zapraszają dziennikarzy z całego świata na konferencję zapowiadającą największe i najważniejsze targi branży ogrodniczej. Spotkanie odbyło się w Lizbonie, a organizatorzy rozpoczęli je od zapowiedzi tegorocznej edycji spoga+gafa. Targi odbędą się w dniach od 1 do 3 września w Kolonii, a na zwiedzających będzie czekało 2150 wystawców z 61 krajów. Aż 98% liczącej 230 tys. m2 powierzchni wystawienniczej jest już zarezerwowane. Jako największe targi ogrodnicze na świecie spoga+gafa wyróżniają się wyjątkową ofertą i ogromną gamą tematów. Prezentują nie tylko innowacje, inspiracje oraz trendy we wszystkich kategoriach, ale także oferują liczne konferencje tematyczne oraz specjalne strefy z zakresu ogrodnictwa miejskiego. W różnorodnej ofercie znajdziemy m.in.: design, nowoczesne meble ogrodowe, sprzęt ogrodniczy czy akcesoria dekoracyjne. Wiodącym trendem tegorocznej edycji jest motyw City Gardening który kładzie nacisk na nowe akcenty w projektowaniu i wyposażaniu przestrzeni miejskiej.

 

City Gardening – miejska oaza

Globalnym trendem, którym spoga+gafa i wielu przedstawicieli branży ogrodniczej zajmuje się w tym roku, jest rosnąca urbanizacja. Coraz więcej osób przenosi się do miast, nie chcąc jednocześnie tracić kontaktu z otaczającą ich zielenią. W związku z tym City Gardening staje się głównym celem nadchodzącej edycji. – W ostatnich latach miejskie tereny zieleni stają się przestrzenią dającą ludziom poczucie bezpieczeństwa i swojskości, zyskując tym samym zupełnie nowe znaczenie. Dlatego wielu tegorocznych wystawców skupiło się na innowacyjnych rozwiązaniach i prezentacji produktów gotowych do wykorzystania w otwartych przestrzeniach miejskich – wyjaśnia Stefan Lohrberg, dyrektor spoga+gafa.

 

Postaw na relaks i ergonomię

Niezależnie od tego, czy chodzi o mały balkon, czy duży ogród – relaks nadal utrzymuje się na szczycie potrzeb współczesnego konsumenta. Na rynkach zachodnich bardzo duży udział w sprzedaży ma cała kategoria wypoczynku. Szczególnie popularne stają się modułowe meble wypoczynkowe, które można zestawiać według indywidualnych potrzeb. Obecne modele wykorzystujące szybkoschnące materiały high-tech są niezwykle odporne na czynniki zewnętrzne, zapewniając jednocześnie komfort oraz nowoczesny design.

 

Systematyczne nawadnianie

Według IFH Cologne w 2018 r. produkty z segmentu nawadniania ogrodów osiągnęły wzrost obrotów o ok. 8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się inteligentne urządzenia wyposażone w czujniki, które kontrolują i optymalizują cykle nawadniania na podstawie danych pogodowych. Systemy premium, które zbierają dane bezpośrednio na miejscu, mogą m.in. utrzymywać pożądaną wilgotność gleby. Ze względu na susze w wielu regionach świata urządzenia i automatyczne systemy do nawadniania ogrodu będą regularnie zyskiwać na znaczeniu.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: