Istotnym elementem funkcjonowania każdego centrum ogrodniczego jest doskonale przygotowana ekspozycja. W jaki sposób Grupa INCO SA aktywnie wspiera sprzedaż i jakie rozwiązania proponuje swoim partnerom?
TEKST: Agnieszka Idziak
Promocja marki w miejscu sprzedaży to podstawowa forma komunikacji z konsumentem. Poprzez atrakcyjną ekspozycję można przykuć uwagę klientów i wpłynąć na decyzje zakupowe. Pomimo iż brandy Florovit i Azofoska* są najbardziej rozpoznawalnymi na rynku ogrodniczym, Grupa INCO SA dokłada wszelkich starań, aby działania trade marketingowe zostały zauważone w kanale tradycyjnym. Charakterystyczne, znane od lat, białe butelki z zielonymi nakrętkami Florovitu oraz nowoczesne srebrne opakowania Azofoski znajdują się w prawie każdym centrum ogrodniczym w Polsce.
Więcej niż ekspozycja
Placówki detaliczne w ramach współpracy handlowej mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sprzedaży, które Grupa INCO SA dostosowuje indywidulanie w zależności od specyfiki miejsca. Powszechnie stosowane są różnorodne ekspozycje paletowe, np. wyspowe, displaye, ekspozytory, stojaki na nawozy granulowane oraz płynne. Również potykacze, plakaty, hangery pomagają klientom odnaleźć produkt oraz informację o nim. – O odpowiednią ekspozycję nawozów dbają przeszkoleni pod kątem merchandisingowym przedstawiciele handlowi. Każde centrum zaopatrzone jest w materiały informacyjne dla klientów – katalogi, broszury, ulotki oraz na bieżąco otrzymuje informacje o nowościach – mówi Justyna Nimińska, Brand Manager, Grupa INCO SA. – Dbamy również o silny i efektowny branding, dzięki czemu w ramach kampanii Florovit na terenie całego kraju widoczne są banery oraz windery tej marki. Stałym klientom oferujemy również wsparcie merytoryczne – szkolenia produktowe, udział w eventach, w lokalnych imprezach, dniach otwartych i wydarzeniach tematycznych – dodaje. Grupa INCO SA chętnie uczestniczy w promocjach, akcjach ambientowych, rabatowych oraz cross-promocjach. A jak to wygląda w praktyce?
Ogród Marzeń
Centrum Ogrodnicze Ogród Marzeń w Swarzędzu, którego właścicielem jest Andrzej Brylak, już od wielu lat współpracuje z Grupą INCO SA, osiągając doskonałe wyniki sprzedażowe. – Firma dba o staranne przygotowanie ekspozycji, dostarcza nam niezbędnych materiałów, systematycznie informuje o specjalnych promocjach – mówi Andrzej Brylak. – W naszym centrum wskazać możemy trzy miejsca, w których klient może spotkać produkty Grupy INCO. Jednym z nich jest oczywiście szczyt regału, na którym prezentujemy nawozy płynne. Na metalowym ekspozytorze mamy całą gamę nawozów granulowanych. Natomiast nową linię nawozów Azofoska w srebrnych opakowaniach prezentujemy na oddzielnym displayu – wymienia. Ważne jest zaprezentowanie maksymalnie szerokiej gamy produktów. Materiały POS zostały tak skonstruowane, aby dopasować je do indywidualnych potrzeb i możliwości obiektu. Nie tylko skutecznie wspierają sprzedaż, są także nośnikiem informacji handlowej i cenowej.
Zbigniew Walkowiak, przedstawiciel handlowy, Grupa INCO SA
Aby ułatwić centrom ogrodniczym pracę z naszymi produktami, udzielamy dodatkowego wsparcia sprzedaży, ale przede wszystkim dbamy o stworzenie przyjaznych warunków współpracy. Najwięcej korzyści z tego tytułu czerpie konsument, na zadowoleniu którego zależy nam wszystkim. Marki Azofoska i Florovit, znane i cenione na całym świecie, to coś więcej niż bogaty wybór produktów. To głównie jakość, komfort pracy i nowoczesny design. Te wszystkie cechy sprawiają, że klient centrum ogrodniczego obok dobrze zorganizowanej ekspozycji nie przejdzie obojętnie.