Druga połowa roku będzie lepsza – Spoga + Gafa 2015

Na blisko 3 miesiące przed targami Spoga + Gafa 2015 zarezerwowano już 90% powierzchni wystawowej. – Wszystko wskazuje na to, że pobijemy kolejny rekord – poinformowała na zapowiadającej targi konferencji prasowej Katharina C. Hamma, Chief Operating Officer of Koelnmesse GmbH. „Biznes Ogrodniczy” jako jedyny przedstawiciel branżowej prasy z Polski wziął udział w tym wydarzeniu

W dniach 12-13 maja organizatorzy międzynarodowych targów ogrodniczych Spoga + Gafa 2015 zaprosili do Kolonii ekspertów oraz przedstawicieli wiodących mediów w branży na prestiżową konferencję. Jej uczestnikom przedstawiono najnowsze informacje dotyczące targów Spoga + Gafa, które odbędą się w dn. 30 sierpnia-1 września. Spotkanie było też poświęcone kondycji sektora ogrodniczego w Europie. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju. – Po raz siódmy uczestniczyliśmy w konferencji Spoga + Gafa, jako jedyny przedstawiciel branżowej prasy z Polski. Targi Spoga + Gafa wyznaczają kierunki rozwoju branży i właśnie dlatego jest to najważniejsze spotkanie zielonego biznesu w roku. Naszym absolutnym obowiązkiem, jako jedynego branżowego medium ogrodniczego w Polsce, jest uczestnictwo w tych targach – podsumował konferencję Jarosław Olewicz.

Jak nastroje?
Jak co roku Spoga + Gafa będzie barometrem nastrojów w branży ogrodniczej. Wiodące europejskie organizacje zrzeszające przedstawicieli zielonej branży optymistycznie oceniają bieżący sezon. German Sport Goods Indsutry (BSI) podkreśla, że choć niesprzyjająca aura zniechęciła wielu ogrodników do zakupów na początku tego roku, druga jego część powinna być zdecydowanie lepsza i pozwolić na odrobienie strat z początku sezonu. Na poprawę liczą też członkowie German Garden Industry Association (IVG). Wyzwaniem dla branży będzie w ich opinii słabe euro, zniechęcające do inwestycji. Według Barbecue Industry Association Grill (BIAG) miniony sezon okazał się sukcesem dla producentów kategorii barbecue, a wielu z nich zanotowało nawet 10% wzrost sprzedaży. Choć początek obecnego sezonu nie był tak obiecujący, organizacja liczy na zrekompensowanie strat w drugiej części roku.

Nowe segmenty

Udział w tegorocznej edycji targów Spoga+Gafa zapowiedziało już ponad 2 tysiące wystawców z ponad 60 krajów. Impreza została poszerzona o nowe segmenty – garden living, garden creation&care, garden bbq&fun oraz garden unique. Podobnie jak w ubiegłym roku, największą powierzchnię zajmą produkty z kategorii garden living. Będą to przede wszystkim meble, a także artykuły zakwalifikowane do grupy „Sports & Games”. Znajdą się w halach 1,2,3,9,10.1, 11 i w części hali 5.2, w której zaprezentowana zostanie również oferta kwiatów, podłoży i artykułów biochemicznych. Produkty z kategorii Garden BBQ znajdą się w hali 7, a nowe produkty z segmentu premium garden unique trafią do hali 10.2.

Pieniądze dla najlepszych
W minionych latach największą popularnością wśród odwiedzających cieszyły się marki premium z kategorii garden unique. W tym roku ta oferta będzie bardzo silna, a znajdą się w niej tak znane marki, jak Calma, Emu, Glatz, Jan Kurtz, Nardi or Zumsteg i inne. W tej samej hali wystawowej, w której zostaną pokazane – 10.2 – odbędzie się również prezentacja młodych projektantów i studentów, którzy zmierzą się w walce o nagrodę „Unique Youngstar 2015”. Nagroda – 6 tysięcy euro – zostanie wręczona 30 sierpnia. Po zeszłorocznym sukcesie eventu dla architektów krajobrazu, który zorganizowano we współpracy z magazynem „Garten+Landschaft”, w tym roku zaplanowano podobną akcję. Seminarium odbędzie się 31 sierpnia w hali 10.2.

Forum opinii
Spoga + Gafa to targi prezentujące największą ofertę produktów z kategorii Grill & BBQ. W tym roku produktowe nowości znajdą się w hali 7 oraz łączniku między halami 7 i 8. W bieżącym roku w ramach targów odbędzie się także tradycyjny Grill Park zorganizowany przez Barbecue Industry Association Grill, na którym zaprezentowane zostaną najnowsze trendy i produkty z kategorii barbecue. Podczas tegorocznej edycji 31 sierpnia odbędzie się także forum dla wystawców, sprzedających i konsumentów.

Włóczka, żółć i nierdzewna stal
Jak zwykle Spoga + Gafa wyznaczy trendy na najbliższy sezon. Zdaniem organizatorów, w kategorii outdoor w najbliższym sezonie modne będą połączenia lekkiego drewna z nierdzewną stalą i materiałem. Najmodniejsza ma być włóczka, a wśród kolorów – żółty. Dlaczego akurat ta barwa? Ponieważ żadna inna nie kojarzy się tak bardzo z ciepłem i słońcem. Ten kolor wraz z niebeskim będzie królować w najbliższym sezonie w ogrodach i tarasach. Uzupełnieniem tego połączenia ma być brąz, kolor piaskowy i beżowy.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: