Ekonomia i ekologia

O produktach z kategorii POND o największej dynamice wzrostów sprzedaży i aktualnych trendach handlowych opowiedział nam Bartłomiej Pawlak, specjalista ds. sprzedaży/kierownik magazynu w firmie Adviser

Jak można ocenić miniony rok pod względem sprzedaży asortymentu do oczek wodnych i produktów do stawów?
To był dobry rok – choć nie zanotowaliśmy spektakularnych wzrostów w sprzedaży produktów Oase, to jednak uzyskany wynik jest dość stabilny. Wzrost sprzedaży wynikał przede wszystkim z realizacji większych zadań inwestycyjnych w zakresie wyposażenia zbiorników ozdobnych oraz stawów kąpielowych, a także przedsięwzięć kompleksowych, realizowanych przez naszych partnerów, obejmujących założenie ogrodu z elementami „architektury wodnej”.

W przypadku jakich produktów dynamika wzrostów sprzedaży była największa?
Uwaga klientów skupiała się na modułowych systemach filtracyjnych oraz zintegrowanych systemach automatycznego sterowania filtracją i oświetleniem. Coraz większe zainteresowanie budzą również elementy fontannowe o charakterze dekoracyjnym, takie jak nieco ascetyczne w swej formie kolumny wodospadowe oraz wylewki wykonane ze stali szlachetnej, które doskonale wpisują się w nowoczesne, minimalistyczne aranżacje.

Jakie trendy handlowe można zauważyć na rynku?
Najbardziej widoczny trend można określić w skrócie „2 x eko” – klienci zwracają uwagę na korzyści ekonomiczne w połączeniu z aspektem ekologicznym, poszukują np. silnych pomp fontannowych z energooszczędnym napędem albo środków wspomagających filtrację, które będą obojętne dla środowiska.
Nasza firma działa bardziej na rynku B2B, ale warto też dodać, że nasi partnerzy są otwarci na nowe rozwiązania i chętni do wykorzystywania nowych technologii oraz sięgania po produktowe nowości. Ważne jest dla nich również kompleksowe przygotowanie oferty przez naszą firmę i wsparcie merytoryczne.

Czy program wspierania tzw. małej retencji wpłynął na popyt?
Jeśli chodzi o wyposażenie stawów i oczek wodnych – program ten nie znalazł praktycznie żadnego odzwierciedlenia w sprzedaży urządzeń. Nieco więcej zapytań pojawiało się w kontekście zbierania wody deszczowej i magazynowania jej na potrzeby systemów nawadniania, ale i w tym obszarze nie odnotowaliśmy znaczącego wpływu na sprzedaż.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie