Gardenia 2011 już za nami

Największe i najbardziej owocne targi branży ogrodniczej już za nami. W dniach 25-27 lutego odbyła się piąta edycja Targów Gardenia 2011, która swoim rozmachem i wielkością pozytywnie zaskoczyła zarówno wystawców, jak i organizatorów. Ogromny sukces Gardenii to zasługa organizatorów, którzy stanęli na wysokości zadania i zgromadzili prawie 400 wystawców z 10 krajów, 7 000 branżystów, 30 000 zwiedzających

 


Gardenia w liczbach
Jubileuszowa, piąta już edycja Gardenii cieszyła o wiele większym zainteresowaniem osób związanych z branżą niż ubiegłoroczna wystawa. Z ekspozycją zapoznało się o ponad 53 proc. więcej profesjonalistów niż w roku 2010, co znaczy że Gardenia 2011 przyciągnęła rekordową ilość ok. 7 000 branżystów zainteresowanych ofertą 395 wystawców z 10 krajów, którzy prezentowali ok. 240 nowości rynkowych.
W uroczystym otwarciu targów uczestniczyli m.in.: Władimir Tkaczew, Konsul Generalny Federacji Rosyjskiej; Władysław Szebiotko, Konsul Honorowy Meksyku; Leszek Kurowski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Centrów Ogrodniczych; Andrzej Aumiller, Prezes Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Ogrodnictwa oraz przedstawiciele związków i organizacji branżowych. Na specjalne zaproszenie redakcji „Biznesu Ogrodniczego” przybył także międzynarodowej sławy konsultant centrów ogrodniczych, szkółek i architektów zieleni, Neville Stein, prezes firmy Ovation. Jako jeden z najwybitniejszych specjalistów na rynku tak podsumowuje wydarzenie: – Jestem pod ogromnym wrażeniem w pełni profesjonalnej organizacji targów Gardenia, ich rozmachu, a także kondycji polskiej branży ogrodniczej. Sądzę, że wystawa ta daje firmom promującym swoje produkty i usługi naprawdę obiecujące perspektywy dalszego biznesowego rozwoju. Dla zwiedzających branżystów targi te stają się natomiast platformą komunikacji, podnoszącą poziom rynkowego know-how – puentuje. – Pierwszy raz uczestniczę w Targach Gardenia i nie kryję swojego zaskoczenia – mówi Jan Romanik, prezes firmy Romanik. – Jestem pod wrażeniem samej organizacji spotkania, a przede wszystkim skali – dodaje. Podobnego zdania była Danuta Borowska, dyrektor ds. handlowych firmy Victus Emak, która za najbardziej owocny uznała dzień dla profesjonalistów. – Wyczuwam olbrzymi potencjał i jednocześnie optymizm, z jakim branża rozpoczyna sezon 2011. Sądzę, że to będzie dobry rok, nie tylko dla firmy Victus Emak, ale również dla jej klientów – stwierdza.

Podczas oficjalnej i uroczystej inauguracji Gardenii 2011 nastąpiło wręczenie 13 Złotych Medali MTP za najlepsze produkty, które prezentowaliśmy już na łamach naszego lutowego dodatku specjalnego; a także wyróżnień Acanthus Aureus za najlepiej zaprojektowane stoiska, które otrzymali wystawcy: Tamark SA; Romanik SA; Makita Sp. z o.o.; Aries Power Equipment Sp. z .o.o; Szkółka krzewów ozdobnych Zymon; Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Ewa i Bartłomiej Ważyńscy; Szkółka Drzew, Krzewów Ozdobnych i Róż, Zbyszek Wybicki; Szkółki Kurowscy; Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów oraz firma Beaphar Polska Sp. z o.o. Wręczono również medale jubileuszowe z okazji 90-lecia istnienia Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz pięciolecia wystawy Gardenia.

 

Imprezy towarzyszące
Targom jak co roku towarzyszyły dodatkowe szkolenia i seminaria dla profesjonalistów, organizowane zarówno przez producentów, jak i przez stowarzyszenia w branży ogrodniczej. Jedną z konferencji podczas Dnia Profesjonalisty zorganizowała firma Tamark SA. Wiktor Kacmajor, prezes zarządu Tamark i Green&Joy dokonał podsumowania rozwoju firmy oraz rozbudowy pierwszej w Polsce sieci hurtowni ogrodniczych cash and carry. Karolina Grubich, PR specialist w Yellow Group przedstawiła natomiast dalszą strategię rozwoju dla Tamark. W konferencji uczestniczył również dr Janusz Mazurek, który omawiał skuteczne metody ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych, które zaczną obowiązywać od 14 czerwca.        
Ogromnym zainteresowaniem zwiedzających targi cieszyły się także seminaria i warsztaty organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych, które zgromadziły w sumie blisko 170 profesjonalistów. – Bardzo wysoka ocena szkoleń zorganizowanych przez PSCO na Gardenii 2011 stanowi dla nas powód do dumy i pokazuje, że takie inicjatywy są nadal niezwykle potrzebne – reasumuje spotkania Magdalena Zakrzewska z PSCO – Udział w warsztatach „Sztuki obsługi klienta”, prowadzonych przez trenerów Marcina Łaciaka i Macieja Łacko z firmy OPEN wzięło ponad 120 osób był dla nas miłą niespodzianką – dodaje.
Konkludując, tegoroczna Gardenia okazała się ogromnym sukcesem, świadczącym nie tylko o talencie organizatorów, ale o coraz lepszej kondycji branży ogrodniczej. Jakub Patelka, dyrektor targów mówi: – Piąta edycja targów ogrodniczych Gardenia z pewnością bardzo pozytywnie zaskoczyła gości i wystawców. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą 395 firm na powierzchni sześciu pawilonów. Stoiska firm odwiedziło ponad 30 000 osób, z czego blisko 7 000 to profesjonaliści. Dowodzi to rosnącego prestiżu targów – pointuje.

 

Animal Market
W ramach premierowej edycji Targów Salon Zoologiczny Animal Market zaprezentowało się ponad 30 firm produkujących i dystrybuujących akcesoria, sprzęt i zabawki dla zwierząt, także wyposażenie, środki pielęgnacji oraz karmy. Wystawcy nie ukrywali zadowolenia z uczestnictwa w tej imprezie. – To pierwsza inicjatywa, dzięki której mamy szansę na profesjonalne targi zoologiczne w Polsce – komentuje Leszek Koniarski, właściciel firmy Geminus. Chwalili także towarzystwo firm z branży ogrodniczej. – Jubileuszowa edycja targów Gardenia przyciągnęła wielu właścicieli centrów ogrodniczych, którzy przybyli również zapoznać się z naszą ofertą, przekonuje Tomasz Konkol, przedstawiciel firmy Vollmer’s, produkującej naturalne karmy dla psów. W dniu inauguracji targów miesięcznik branżowy „Rynek Zoologiczny” wręczył Top Innowacje – statuetki przyznane najbardziej nowatorskim produktom w 2010 r. – Należy zauważać i promować wyróżniające się na rynku produkty. Daje to branży niesamowitą szansę na rozwój – mówi Alicja Kulbicka, prezes zarządu spółki Media Experts, wydawcy miesięcznika „Rynek Zoologiczny”.
W programie targów znalazły się również, cieszące się ogromnym zainteresowaniem pokazy dog frisbee, organizowane przez firmę Nestle Purina Pet Care oraz MTP. W piątek 25 lutego odbyły się warsztaty prof. dr. hab. Henryka Mruka o najważniejszych zasadach ekspozycji produktów w sklepie zoologicznym, a także wykład o utrzymaniu i prawidłowym żywieniu psów stróżujących dużych ras przygotowane przez firmę Nestle Purina Pet Care, oraz prelekcja zespołu firmy Acana Polska nt. karm Orijen. Każdego dnia na zwiedzających czekały najnowsze produkty i usługi wiodących polskich dostawców oraz producentów.

 

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: