Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Gardenia dojrzały już do zmian w kierunku biznesowym. Modyfikacja terminu, aktywny telemarketing oraz komunikacja z zagranicznymi zwiedzającymi, nowoczesna infrastruktura i obiecujące prognozy na 2014 rok mają sprawić, że pozycja Gardenii na świecie będzie równie silna jak w Polsce
Na przełomie lutego i marca, a dokładnie w dn. 27 lutego – 1 marca 2014 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich tradycyjnie już, po raz ósmy, spotkają się czołowi przedstawiciele branży ogrodniczej, dla których bezpośredni kontakt ze światem biznesu jest wartością nadrzędną. – Dzięki otwartości organizatorów mamy szansę realizować projekty, które spotykają się z dużym uznaniem wśród zwiedzających – mówi Marcin Barbach, dyrektor działu COMPO Consumer Polska. – Nie bez znaczenia jest również czas, w którym odbywają się targi. To świetny moment na ostatnie prezentacje nowości produktowych, konceptów czy działań marketingowych przed otwierającym się wtedy nowym sezonem ogrodniczym – zaznacza.
Międzynarodowy poziom
Profesjonalizm organizatorów i ich ponadprzeciętne zaangażowanie w przygotowanie spotkania sprawiły, że międzynarodowy charakter wydarzenia został dostrzeżony przez samych przedstawicieli branży ogrodniczej. – Targi Gardenia to dziś najważniejsze spotkanie branżowe na terenie Polski i jedno z ważniejszych w Europie, którego wpływ na rozwój sektora ogrodniczego jest nieoceniony – mówi Wojciech Bartnicki, przedstawiciel firmy Bruno Nebelung w Polsce. – To właśnie w Poznaniu spotykamy naszych klientów i mamy możliwość zapoznania się z ich potrzebami – dodaje.
Internacjonalny charakter
Dzięki szerokiej promocji zagranicznej, popularność Targów Gardenia przyciągnęła do Poznania przedstawicieli branży z Rosji, Ukrainy, Litwy. Łotwy, Ukrainy, a także Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji, Białorusi oraz Estonii i Szwecji. – Uwzględniając zwiedzających z Polski, w samym tylko 2013 r. udało nam się zgromadzić 27 547 osób, spośród których aż 96% potwierdziło swój udział w kolejnej edycji. Wiemy o tym dzięki zaawansowanemu systemowi rejestracji zwiedzających, dzięki któremu jeszcze celniej możemy trafić z ofertą w ich oczekiwania – wyjaśnia Jakub Patelka, dyrektor projektu. – Dlatego też spodziewamy się, że w 2014 r. odwiedzi nas 31 500 miłośników zieleni i przedstawicieli zielonego biznesu – prognozuje.
Światowe nowości
Gardenia to również festiwal nowości produktowych, jakie w nadchodzącej edycji przedstawi blisko 600 wystawców. – Targi są bardzo dobrym miejscem do zaprezentowania całej oferty firmy oraz nowości produktowych szerokiemu gronu odbiorców zarówno biznesowych, jak i indywidualnych – mówi Joanna Surowiec, kierownik działu handlowego firmy Marolex. – Dzięki komfortowym warunkom, jakie stworzyli organizatorzy, spotkanie odgrywa ogromne znaczenie w życiu całej branży – dodaje.
Wsłuchując się w potrzeby rynku, Międzynarodowe Targi Poznańskie podjęły decyzję o zmianie terminu imprezy, dzięki czemu świat biznesu na branżowe kontakty będzie miał aż dwa dni – czwartek i piątek. W sobotę zaś bramy terenów targowych zostaną otwarte dla szerokiej publiczności, która będzie mogła również zapoznać się z propozycją wystawców Targów Produktów Świątecznych i Okazjonalnych Special Days oraz Targów Zoologicznych Animal Market.
Jakub Patelka, dyrektor Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Gardenia
Targi branżowe, takie jak Gardenia, to interaktywna mapa zachodzących w biznesie zmian, a także wrażliwy na nastroje konsumentów barometr rynku. Mając tego świadomość, czujemy się odpowiedzialni za kreowanie trendów, wskazywanie kierunków rozwoju sektora ogrodniczego, a jednocześnie inwestujemy w wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny wydarzenia. Dlatego też, obserwując zwiększającą się z roku na rok liczbę profesjonalnych zwiedzających, a także uwzględniając wyraźne sygnały wystawców, postanowiliśmy zmodyfikować charakter targów i poświęcić aż dwa dni dla biznesu, a jeden dla szerokiej publiczności. Z uwagą wsłuchamy się w Państwa opinie na ten temat już za trzy miesiące, gdy spotkamy się 27 lutego 2014 roku podczas Targów Gardenia.
Przypominamy!
Wciąż jeszcze przyjmowane są zgłoszenia do Konkursu Złoty Medal MTP.
Nowa formuła konkursu zapewnia znacznie wcześniejszy termin wyłaniania zwycięzców, co pozwala na jeszcze bardziej zintensyfikowaną promocję w mediach oraz wśród potencjalnych odbiorców.
Więcej na: www.gardenia.mtp.pl