Hydrokomplet – Zielona marka

Duża podaż na rynku podłoży, a także coraz większe inwestycje w marketing wszystkich operatorów pozytywnie wpływają na rozwój całej kategorii. Dzięki temu konsument ma łatwiejszy dostęp do produktów oraz rzetelnych informacji na ich temat. Wciąż jednak najcenniejszym źródłem wiedzy, a jednocześnie miejscem promowania ogrodniczych idei jest sklep lub centrum ogrodnicze, gdzie m.in. poprzez atrakcyjną ekspozycję można przykuć uwagę klientów i wpłynąć na decyzje zakupowe

 

Tekst: Ilona Rosiak

 

Decyzja o zakupie danego produktu jest ostatnią fazą zachowania klienta w sklepie. Wszystko rozpoczyna się od zwrócenia uwagi, zainteresowania ofertą, wzbudzenia chęci posiadania, a dopiero akcja, a zatem moment sięgnięcia po produkt, jest zwieńczeniem tego procesu. Należy więc uzmysłowić sobie, że materiały POS nie są wyłącznie aktem promowania marki i producentów, ale skutecznie wspierają sprzedaż, uatrakcyjniają ekspozycję, a także wpływają na wyobrażenie o jakości produktu. Dodatkowo są również nośnikiem informacji handlowej i cenowej. Warto mieć na uwadze również fakt, iż materiały o których mowa mają dekorować placówkę, wpływać na jej wizerunek oraz ułatwiać dostęp do produktów. Jak to wygląda w praktyce?

Uwaga, Hydrokomplet!
Centrum Ogrodnicze Rippel w Kędzierzynie-Koźlu, którego właścicielami są Anna i Piotr Rippel, już od wielu lat współpracuje z firmą Hydrokomplet, producentem podłoży i nawozów ogrodniczych, osiągając doskonałe wyniki sprzedażowe. – Ekspozycja podłoży, głównie ze względu na wielkość opakowań, nie jest łatwa – stwierdza Piotr Rippel. – Dlatego w naszym centrum wskazać możemy trzy miejsca, w których klient może spotkać markę Bella i BioBella. Jednym z nich jest zewnętrzny plac sprzedaży, drugim stałe miejsce ekspozycji tuż przy kasie, a trzecim szczyt regału – wyjaśnia. Otóż firma Hydrokomplet jako pierwsza zaproponowała placówkom handlowym metalowy ekspozytor, na którym zaprezentować można całą gamę oferowanych podłoży. – Ta nowa propozycja z pewnością ułatwi osiągnięcie efektu zaskoczenia u klientów, ponieważ do tej pory nie można było spotkać podobnych rozwiązań – podkreśla Wojciech Grabowski, dyrektor ds. handlowych firmy Hydrokomplet. Dwupoziomowy ekspozytor pomieści osiem opakowań podłoży spośród 14 dostępnych w asortymencie firmy. Wśród nich znajdują się: podłoże uniwersalne, do roślin ozdobnych, do paproci, do iglaków, do rododendronów, do borówki amerykańskiej, do pelargonii, do kwitnących roślin balkonowych, do storczyków, do wysiewu nasion, do rozsady pomidora i papryki, do rozsady ogórków, a także torf odkwaszony i torf kwaśny.

 

Komplementarny Hydrovit
Bogatą ofertę podłoży ogrodniczych Bella i BioBella firmy Hydrokomplet uzupełniają nawozy płynne Hydrovit, których jest aż 10 – uniwersalne, do roślin ozdobnych, do paproci, do iglaków, do kwaśnolubnych roślin kwitnących, do borówki amerykańskiej, do pelargonii, do roślin kwitnących, do storczyków, do warzyw i owoców. Dostępne są w butelkach 0,25 l, 0,5 l i 1 l, które prezentować można na regale wśród całej kategorii nawozów, a także na specjalnym ekspozytorze, który doskonale prezentuje w okolicy kasy. Jest na nim miejsce również na ulotki informujące o produktach i ich właściwościach. – Obie grupy produktów pod względem wizerunkowym doskonale z sobą korespondują i realizują spójną strategię marketingową – podkreśla Wojciech Grabowski. – Zależy nam, aby zarówno opakowania produktów, jak i materiały wspierające ich sprzedaż, a nawet strona internetowa tworzyły harmonijną całość – pointuje.

REKLAMA