Ponad 400 gości z branży ogrodniczej oraz zoologicznej, inspirujące wykłady, prelegenci największego formatu oraz targi zatowarowania centrów ogrodniczych i sklepów zoologicznych – tak w skrócie wyglądał I Kongres Dystrybucji i Handlu , dający okazję do nawiązania biznesowych kontaktów pomiędzy przedstawicielami branży ogrodniczej oraz zoologicznej
I Kongres Dystrybucji i Handlu odbył się 3 października w Poznaniu w hotelu Novotel Centrum. Była to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, zorganizowana przez redakcje magazynów „Biznes Ogrodniczy” oraz „Rynek Zoologiczny”, która w jednym miejscu zgromadziła właścicieli największych firm oraz menedżerów wysokiego szczebla z obu branż.
Wyjątkowi goście
Jedną z największych atrakcji Kongresu byli goście specjalni, którzy przyjechali do Poznania na specjalne zaproszenie Wydawnictwa Media Experts. Na Kongresie prelekcję wygłosił m.in. dr Mateusz Grzesiak, najpopularniejszy coach w Polsce, trener i konsultant, autor 14 książek, który szkoli międzynarodowo od 14 lat w 7 językach.
Gościem I Kongresu Dystrybucji i Handlu był również dr Marek Borowiński specjalista od zwiększania sprzedaży oraz visual merchandisingu, od wielu lat prowadzący handlowe audyty, szkolenia i wykłady; autor „Sklepowych rewolucji” – pierwszego programu telewizyjnego, w którym jako „lekarz sklepów” ratuje polskie biznesy i doradza ich właścicielom.
W trakcie kongresu wystąpili ponadto: Corine van Winden , właścicielka międzynarodowego magazynu „PETS International”; Wojciech Buczek, były dyrektor sprzedaży oraz członek zarządu Nestlé Polska; Elżbieta Matysiak, ekspert Pracodawcy RP; Michał Wojewoda, dyrektor operacyjny w Instytut Biznesu Rodzinnego oraz Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa strategicznego PwC Polska.
Unikatowy program
W ramach prelekcji i dyskusji panelowych w czasie I Kongresu Dystrybucji i Handlu rozmawiano m.in. o nowych generacjach konsumentów. Postawiono też pytania dotyczące najważniejszych zagadnień współczesnego handlu. Jak kupują i postrzegają produkty przedstawiciele pokolenie X, Y i Z? Jak innowacje zmieniają zakupy? Czy jesteśmy u progu cyfrowej rewolucji w handlu tradycyjnym?
Tematem przewodnim Kongresu był omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa – odpowiedź na zmieniającego się konsumenta, który oczekuje, że zakupy będą wygodne, szybkie i – dzięki technologiom mobilnym – możliwe do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Według autorów raportu Forrester Research aż 48% detalistów, którzy postawili na omnichannel commerce odnotowało wzrost przychodów, a 25% także wzrost zysków.
W ramach Kongresu poruszono kluczowe kwestie, które stanowią największe wyzwania dla rozwoju firm. Rynek pracy, zmiany demograficzne, sukcesja w handlu, rentowność w czasach wojny cenowo-promocyjnej i podwyższonego ryzyka biznesowego – to tylko niektóre zjawiska, jakie były analizowane przez ekspertów i uczestników sympozjum.
Podczas I Kongresu Dystrybucji i Handlu teoria została ściśle powiązana z praktyką biznesową. W ramach trade table – mini targów i wyjątkowej strefy rozmów biznesowych – wiodący producenci zaprezentowali swoje produkty oraz nowe rozwiązania ekspozycyjne i marketingowe.
Uroczysta gala
Kluczową częścią I Kongresu Dystrybucji i Handlu była uroczysta gala wręczenia prestiżowych nagród – Złotych Strelicji „Biznesu Ogrodniczego” oraz Złotych Chartów „Rynku Zoologicznego”. Na tym ekskluzywnym wydarzeniu nagrody odebrali także producenci wyróżnieni w tym sezonie TOP Innowacjami „Biznesu Ogrodniczego” i „Rynku Zoologicznego”. Zwieńczeniem Kongresu była natomiast kolacja oraz występ gwiazdy wieczoru – zespołu Fire Balls.
Partnerem I Kongresu Dystrybucji i Handlu była firma Agrecol Corporation.
Partnerami VII Forum Branży Ogrodniczej zostały firmy: Agrecol, Briggs & Stratton Polska, Dachser, właściciel marki Athena, firma Agrohum, właściciel marki Karaska, Victus-Emak, PNOS, Rolimpex i Targi Garden Contracting oraz Grupa Zakupowa Planta. Partnerami wspierającymi: PSCO, Instytut Biznesu Rodzinnego i Pracodawcy RP.