Duże wsparcie marketingowe w miejscu sprzedaży oraz plany programu motywacyjnego dla klientów ostatecznych: Intermag, wiodący polski producent nawozów, będzie w nowym sezonie intensywnie promował produkty z serii Active-Green®. O odświeżaniu wizerunku firmy opowiada Piotr Lubaszka, dyrektor handlowy
Rozmawia: Michał Gradowski
W tym roku firma Intermag zmieniła opakowania nawozów hobbystycznych, w przyszłym sezonie zamierza zwiększyć nakłady na reklamę BTL w centrach ogrodniczych. Jaką pozycję wśród priorytetów handlowych firmy zajmuje rynek hobbystyczny?
Zawsze była to ważna część działalności firmy, której poświęcaliśmy wiele uwagi. Obserwując rynek widzimy, że spowolnienie gospodarcze nie ma wielkiego wpływu na branżę ogrodniczą, a klienci nie oszczędzają na pielęgnacji roślin, co stwarza duże perspektywy rozwoju. Między innymi dlatego postanowiliśmy odświeżyć wizerunek marki FLORAMIX poprzez zmianę szaty graficznej i koloru opakowań, a w nadchodzącym sezonie zamierzamy aktywnie promować produkty marki ACTIVE-GREEN.
Intermag planuje też poszerzenie oferty o produkty skierowane na rynek profesjonalny: boiska sportowe i rekreacyjne oraz komunalne tereny zielone.
Czy te działania będą miały wpływ na rynek hobbystyczny?
Nasze produkty adresowane do hobbystów i profesjonalistów nie różnią się jakością. Nawozy stworzone z myślą o boiskach sportowych z powodzeniem są także wykorzystywane na intensywnie eksploatowanych trawnikach przydomowych.
Podaż na rynku nawozów jest bardzo duża, co utrudnia producentom wyeksponowanie swojego asortymentu na tle konkurencji.
Czym wyróżniają się produkty Active- Green®?
Przede wszystkim składem i wysoką jakością. Są to produkty na tyle odmienne od asortymentu dostępnego na rynku, że nazywamy je nie nawozami, ale kompleksem stymulująco-odżywczym. Produkty Active Green®, oprócz składników pokarmowych, zawierają także m.in. witaminy, aminokwasy, wyciąg z alg morskich, kwasy humusowe, kwasy fulwowe i opatentowany przez naszą firmę stymulator wzrostu TYTANIT®. Co ważne, nie posiadają swoich odpowiedników wśród produktów firm konkurencyjnych. Nawozy firmy Intermag od lat wyróżniają się na rynku unikatowym składem dostosowanym do potrzeb konkretnych roślin.
W przyszłym sezonie zarówno klienci kupujący produkty ACTIVE-GREEN, jak i detaliści oraz hurtownicy, którzy skutecznie je sprzedają, będą mogli wygrać wycieczkę na Maderę.
Jakie są założenia nowej strategii promocyjnej?
Produkty z serii Active-Green® będziemy promować dwutorowo. Po pierwsze, już wystartował program motywacyjny skierowany do dystrybutorów i detalistów – aby wziąć w nim udział wystarczy złożenie zamówienia o odpowiedniej wartości, a jedną z nagród będzie wycieczka na Maderę. Przygotowaliśmy też całą gamę nowych materiałów promocyjnych: ekspozytorów, standów, plakatów, woblerów, folderów i ulotek, które na pewno w znaczący sposób ułatwią detalistom sprzedaż. Po drugie, od lutego planujemy przeprowadzenie programu dla klientów ostatecznych. Chcielibyśmy, aby klienci kupujący produkty Active-Green mogli wziąć udział w akcji, która da im możliwość zdobycia wielu interesujących nagród, w tym wycieczki na Maderę.
Przy zakupie dowolnego produktu z serii ACTIVE-GREEN, każdy konsument otrzyma specjalny kupon-zdrapkę. Część nagród będzie można odebrać bezpośrednio w punkcie detalicznym, ale wszystkie kupony wezmą udział w losowaniu nagrody głównej – wycieczki na Maderę.
W branży ogrodniczej wielu producentów z różnych kategorii oferuje swoim klientom atrakcyjne nagrody, najczęściej w czasie przedsezonowych zatowarowań. Czy ta strategia w przypadku firmy Intermag będzie skuteczna?
Należy pamiętać, że reklama i promocja skierowane do konsumentów bardzo pomagają detalistom. Liczymy więc, że przy podejmowaniu decyzji o wyborze naszego programu motywacyjnego akcja przygotowywana dla klientów ostatecznych będzie mocnym argumentem.
Produkty z serii Active Green® w nowych opakowaniach cieszyły się w tym roku bardzo dużym zainteresowaniem klientów, spodziewamy się więc, że dodatkowe wsparcie w miejscu sprzedaży wzmocni ten efekt.