Zaledwie 3 miesiące przed rozpoczęciem międzynarodowych targów ogrodniczych Spoga + Gafa 2014 organizatorzy zaprosili międzynarodowe media na konferencję prasową. Polską prasę branżową reprezentowali przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego”. Czego możemy się spodziewać na targach w tym roku?
Najważniejsi światowi gracze, eksperci, a także detaliści działający w sektorze ogrodniczym wezmą udział w targach w Kolonii, które w tym roku odbywają się w dniach 31 sierpnia – 2 września. Jak przyznają organizatorzy, ponad 90% powierzchni wystawowej, czyli 240 tys. m², zostało już zabukowane przez ponad 2 tys. firm, z czego więcej niż połowa pochodzi z zagranicy. – Po raz kolejny Spoga + Gafa powita wystawców z całego świata, stając się międzynarodowym miejscem spotkań dla wszystkich osób związanych z zieloną branżą. W tym roku spodziewamy się wystawców z ponad 50 krajów – mówi Katharina Hamma, dyrektor ds. operacyjnych spółki Koelnmesse. – Wrześniowe targi mają ugruntowaną pozycję i są obowiązkowym miejscem spotkań dla wielu firm. Co więcej, wspierane są przez atrakcyjny i bogaty program wydarzeń towarzyszących, dzięki czemu spełniają również funkcję platformy komunikacji, oferując zwiedzającym wartość dodaną – ocenia.
Po raz pierwszy w targach wezmą udział przedstawiciele wiodącej niemieckiej organizacji – Landgard, spółki skupiającej producentów, którzy dostarczają rośliny doniczkowe, cięte kwiaty, owoce i warzywa przez 365 dni roku.
Trendy i innowacje
Nieodłącznym elementem targów stał się bulwar pomysłów, gdzie wystawcy pokazują zwiedzającym najnowsze trendy oraz innowacje. Formuła „100 sekund” ma wszystkim firmom zapewnić możliwość zaprezentowania produktów w półtorej minuty. Dzięki niej zwiedzający będą mieli szybki dostęp do innowacji bez marnowania czasu.
Organizatorzy targów Spoga + Gafa jak zawsze stawiają na interakcję i komunikację. Dlatego pierwszy dzień imprezy zadedykowano właścicielom centrów ogrodniczych, którzy będą mogli wziąć udział w panelach dyskusyjnych z ekspertami rynkowymi. Hala 7 zostanie poświęcona roślinom i produktom, które mają pomóc w utrzymaniu ich w dobrej kondycji. Zrzeszonych w niemieckiej organizacji – Landgard –100 przedsiębiorstw ogrodniczych,
przedstawi najlepszy materiał szkółkarski. Ponadto powstanie tu park roślin – firmy ogrodnicze na oczach zwiedzających zaprojektują zieloną lożę.
W tym roku podczas targów również będą promowane kreatywne pomysły. Konkurs młodych talentów „Unique Youngstar” zostanie rozstzrygniety 31 sierpnia. Spośród 15 studentów i młodych projektantów, których prace w kategorii Outdoor Living zostały zakwalifikowane do finału, zostanie wybrana ta najbardziej wyjątkowa.
Rośnie potencjał sektora wypoczynkowego
Targi zostaną podzielone na 5 stref: wypoczynek w ogrodzie, pielęgnacja ogrodu, zakładanie ogrodu, asortyment podstawowy, m.in. nawozy, podłoża, środki ochrony roślin, produkty do nawadniania, narzędzia i sprzęt zmechanizowany oraz asortyment uzupełniający: mała architektura ogrodowa, asortyment POND, elementy oświetlenia ogrodu i basenów. Największy segment stanowi asortyment związany z wypoczynkiem w ogrodzie i obejmuje meble ogrodowe, sprzęt ogrodowy, dekoracje, jak również
produkty związane z uprawianiem sportów w ogrodzie, zabawami i grami.
Organizatorzy targów Spoga + Gafa zwrócili uwagę na rosnący z każdym rokiem potencjał sektora wypoczynkowego. Bezpowrotnie minęły czasy, gdy właściciele ogrodów siadali na podłodze tarasu lub balkonu, a stół był zaaranżowany ze starych skrzynek. Obecnie klienci chętnie kupują meble ogrodowe, zwracają uwagę na nowoczesny design.
A jakie kolory będą modne w tym sezonie w ogrodzie? Tradycyjnie biały, brązowy, beże, ale kolorem sezonu 2014/2015 zdecydowanie będzie pastelowy fiolet i róż.
Pomiędzy halami 5 i 6 na powierzchni 800 m2, zostaną zaprezentowane produkty z kategorii BBQ. Grill Park będzie centralnym miejscem spotkań. Tematem przewodnim tego sektora będzie „międzynarodowość”, zwiedzającym zostaną przybliżone tradycje kulinarne z całego świata.