Lepiej niż w 2013, gorzej niż przed rokiem

Zimna pogoda w styczniu tego roku  w angielskich centrach ogrodniczych wpłynęła na nieco niższą sprzedaż, niż w zeszłym roku, ale znacznie wyższą od poziomu z 2013 roku, gdy zanotowano duże opady śniegu – wynika z badania GTN Bestsellers All Barcode Product Index

 

Oznacza to, że sprzedaż produktów, na które popyt jest  zimową – szczególnie łopat i sanek – powinna rosnąć. Mniejszy popyt przewiduje się natomiast na asortyment dla dziko żyjących ptaków.

Z badania wynika również, że sprzedaż w  okresie od Świąt Bożego Narodzenia do wiosny powinna być podobna do ubiegłego roku. To powinno zachęcić klientów do odwiedzin w centrach ogrodniczych. Większą sprzedaż powinny zapewnić również nowe kategorie produktów.

Na wielkość sprzedaży zapewne pozytywnie wpłyną specjalne eventy organizowane w centrach ogrodniczych – Garden Re-Leaf Day.
Na początku każdego sezonu sto centrów ogrodniczych w całej Wielkiej Brytanii organizuje specjalne eventy, aby zebrać pieniądze na organizację charytatywną Greenfingers, która z zebranych pieniędzy tworzy ogrody w hospicjach.

Wielkość sprzedaży w analogicznym tygodniu ubiegłego roku:

•    Akcesoria ogrodnicze – spadek 29%
•    Nasiona – spadek 28%
•    Podłoża – spadek 6 %
•    Indeks wszystkich pozycji – spadek 5 %

Źródło: GTN Xtra

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie