Maszyna do robienia pieniędzy?

Według szacunków Euromonitor International, najbardziej dochodowymi kategoriami w zielonym biznesie w minionym roku – z 41% udziałem w sprzedaży wszystkich produktów ogrodniczych – były sprzęt zmechanizowany i narzędzia ręczne. Sprzedaż maszyn ogrodniczych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku wymaga jednak dużej wiedzy i doświadczenia 

 
Według danych The Freedonia Group, firmy zajmującej się rynkowymi prognozami, globalny rynek sprzętu zmechanizowanego do pielęgnacji ogrodów i terenów zieleni miejskiej aż do 2015 roku będzie się rozwijał w tempie ok. 5% rocznie. Osiągnie wtedy wartość 19 mld dolarów. Z kolei, jak wyliczyła European Garden Machinery Federation (EGMF), skupiająca najważniejszych producentów maszyn ogrodniczych, największym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone, na które przypada niemal połowa globalnej sprzedaży. Drugim w kolejności regionem, z 35% udziałem w światowym rynku, jest Europa, a w niej największy potencjał eksperci dostrzegają w krajach środkowo-wschodnich. 
 
Ciągle najlepiej sprzedającym się produktem w tej kategorii są kosiarki. Czym kierują się konsumenci wybierając dany model? – Najważniejsze czynniki wpływające na wybór klientów to znany i ceniony producent sprzętu oraz silnika, gwarancja producenta, dostępność sprawdzonego serwisu, cena lub stosunek jakości do ceny oraz wyposażenie kosiarki w dodatkowe funkcje i akcesoria, takie jak napęd, wyrzut boczny, mulczowanie czy solidy kosz – mówi Monika Iwanowska, specjalista ds. marketingu i sprzedaży w firmie NAC. 
Oprócz popytu na kosiarki, rośnie także zainteresowanie innymi maszynami ogrodniczymi. – Konsumenci wydają na pielęgnację ogrodu coraz więcej, a obok podstawowych sprzętów, takich jak kosiarka i pilarka, chętnie kupują także nożyce do żywopłotu, dmuchawy czy rębarki – mówi Mateusz Kaczmarski, kierownik marketingu w firmie Hitachi Power Tools Polska. Marcin Liszyński, dyrektor handlowy GGP Polska, dodaje: – Wzrostów sprzedaży można się spodziewać w kilku segmentach. Roboty koszące, kosiarki i traktory ze średniej i wyższej półki, sekatory do żywopłotów oraz rębarki i wertykulatory to grupy produktów cieszące się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. 
 
Cały tekst oraz prezentacja punktów dealerskich specjalizujących się w sprzedaży sprzętu zmechanizowanego do pielęgnacji ogrodów w najnowszym  wydaniu „Biznesu Ogrodniczego”.  
 
REKLAMA
Targi Zieleń to życie