O nagrodzonych Top Innowacją Nasionach na taśmie z hydrożelem firmy PNOS opowiada Robert Bender, prezes zarządu PNOS
Michał Gradowski
Czy produkt Nasiona na taśmie z hydrożelem wypełnia pewną lukę na rynku? Jak narodził się pomysł na wprowadzenie go do oferty?
Choć zabrzmi to trochę górnolotnie, Nasiona na taśmie z hydrożelem są odpowiedzią na zmiany klimatu. Kiedy wprowadziliśmy ten produkt do oferty okazało się, że jest bardzo chętnie kupowany przez konsumentów. To produkt doskonały technicznie pod względem absorpcji. Rekomendujemy go każdemu.
Jakie są najważniejsze zalety uprawowe tego rozwiązania?
Hydrożel zawarty w taśmie poprawia strukturę gleby i podłoża oraz zabezpiecza system korzeniowy. Poprzez absorpcję wody pęcznieje i tworzy ekologiczny magazyn wody, z którego rośliny mogą korzystać w okresach suszy. Taśma z hydrożelem jest w pełni biodegradowalna.
Do jakich klientów dedykowany jest ten produkt i w jaki sposób powinni sprzedawać go doradcy klienta w sklepach i centrach ogrodniczych?
Kiedyś, przed wprowadzeniem produktu do oferty, chciałem użyć stwierdzenia „uda się”, opisując sprzedaż i cel, jaki sobie stawiamy. Dziś wiem, że sprzedaż i sam produkt lepiej opisują słowa „konsumenci tego potrzebują” i to mnie motywuje. Ten produkt kupują wszyscy.
Jak można ocenić dotychczasowe zainteresowanie dystrybutorów? Czy w tym sezonie Nasiona na taśmie z hydrożelem będą dostępne w większości punktów oferujących nasiona PNOS?
Większość naszych dystrybutorów ma ten produkt w ofercie i bardzo dobrze go ocenia. Nasi dystrybutorzy szukają nowości – produktów, które zainteresują konsumentów i zdobędą nowych klientów – o to walczymy. Chcemy im ich zapewnić.