O ekskluzywnych odmianach serii BREPO® wprowadzanych jesienią do oferty rozmawiamy z Agnieszką Pelczar-Kałuzińską i Michałem Kałuzińskim, właścicielami Szkółki A&M Kałuzińscy Polskie Korzenie
Rozmawia: Agnieszka Idziak
Oferta Szkółki A&M Kałuzińscy została poszerzona o odmiany serii BREPO, jakie rośliny będą dostępne już jesienią?
Do jesiennej oferty wprowadziliśmy 3 odmiany serii BREPO®: Pinus nigra 'Gaelle Bregeon’ PBR BAMBINO ®; Pinus nigra 'Pierric Bregeon’ PBR BREPO ® oraz Pinus nigra 'Marie Bregeon’ PBR. Najważniejsze jest jednak, że są to rośliny z polskimi korzeniami, czyli naszej produkcji. W listopadzie 2015 r. podpisaliśmy umowę z firmą SAPHO, która zajmuje się ochroną odmian serii BREPO®. Nie było to łatwe, w tamtym momencie byliśmy jedną z 8 szkółek w Europie i jedyną w Polsce, mającą prawo do rozmnażania tych odmian. Zanim umowa z firmą SAPHO została podpisana, byliśmy sprawdzeni pod względem profesjonalizmu i jakości upraw. Dopiero po pozytywnym przejściu procedury umowa została podpisana.
Dlaczego warto inwestować w tę serię, co ją wyróżnia na rynku?
Odmiany te są bardzo interesujące i poszukiwane przez miłośników roślin iglastych. Dzięki temu, że tę serię rozmnażać mogą tylko najlepsze szkółki, jest ona uważana za ekskluzywną. Rozmnażanie serii BREPO® jest kontrolowane, dlatego ilościowo to odmiany trudniej dostępne na rynku. Chcąc uzyskać przewagę konkurencyjną, dobrze jest mieć tak poszukiwane odmiany w swojej ofercie.
Dla jakich klientów będę te rośliny szczególnie dedykowane?
To rośliny iglaste, a więc bezobsługowe. Proponujemy sosny, które rosną dobrze na większości gleb ogrodowych. Odmiany są lubiane przez kolekcjonerów. Ze względu na koszty produkcji i licencji, to rośliny dla klienta z zasobniejszym portfelem.
Jakie wsparcie sprzedaży będzie przygotowane, aby wyróżnić tę serię na rynku?
Odmiany te sprzedawane muszą być z kolorową, charakterystyczną etykietą licencyjną. Etykieta jest duża i ekskluzywna jak cała seria, zdecydowanie wyróżni ona roślinę w centrum ogrodniczym. Dodatkowo planujemy oczywiście promocję w mediach społecznościowych i zwracanie uwagi na tę serię podczas wystaw i targów, w których w najbliższym czasie weźmiemy udział.