Nowe pomysły na prezentację roślin oraz atrakcyjny program charakteryzowały premierę targów Hortivation zorganizowanych przez IPM Essen
Od 13 do 15 czerwca w Messe Kalkar odbyła się pierwsza edycja targów Hortivation. Spotkanie koncentrowało się na głównym temacie: jak wygląd i organizacja punktu sprzedaży wpływa na zwiększanie obrotów i zadowolenie klienta.
– Targi Hortivation oceniamy jako bardzo udane i jesteśmy przekonani, że decyzja o ich organizacji była trafna. Prawie 1 tys. osób odwiedziło Hansehalle Kalkar, w tym przeważnie nabywcy i osoby decyzyjne wyspecjalizowanego handlu detalicznego, a także przedstawiciele sieci handlowych. W kategoriach roślin, sprzętu ogrodniczego i usługodawców aż 86 wystawców pokazało swoje produkty i koncepcje sprzedażowe. Większość z nich potwierdziła swoją obecność w kolejnej edycji Hortivation – podsumowuje Oliver P. Kuhrt, CEO of Messe Essen.
Podczas targów zwiedzający mogli zobaczyć zabawne, prowokacyjne oraz popularne koncepcje POS w specjalnym pokazie Urban Gardening i Garden Living.
Prezentacje towarów były zorientowane na trendy i potrzeby klienta. Zrównoważony rozwój odegrał wiodącą rolę w koncepcji ziół Cox, której tematem przewodnim było hasło: „Fed up to the Back Teeth” – „Dosyć opakowań z tworzyw” – odznaczającą się wyraźnie w odrzuceniu opakowań z tworzyw sztucznych. Na Hortivation koncepcja ta została wyróżniona nagrodą BGI Innovation.
Jednym z ważniejszych punktów na Hortivation był RETAIL GREEN LAB, który zjednoczył wszystkie kierunki targów. Utworzenie centrum przyszłości zostało przygotowane jako interaktywne szkolenie dla pracowników z centrów ogrodniczych. Zwiedzający mieli również możliwość otrzymania porady w zakresie urządzania sklepów.
Kolejna edycja targów dobędzie się 12-14 czerwca 2017 r.