Nowy początek

„Każdy przecież początek to tylko ciąg dalszy, a księga wydarzeń otwarta w połowie” – od cytatu z wiersza Wisławy Szymborskiej swoje przemówienie rozpoczęła Barbara von Holzendorff-Fehling, prezes Alpha Paper Pack, podczas uroczystości otwarcia nowej siedziby w Gnieźnie, jakie miało miejsce w dn. 27 października

Uroczystość otwarcia nowej siedziby Alpha Paper Pack rozpoczęła się od spojrzenia wstecz i przypomnienia początków działalności firmy. Pierwszym i najważniejszym etapem było stworzenie bogatej kolekcji zdjęciowej, która aktualnie liczy 43 tys. motywów, m.in. są to zdjęcia roślin jednorocznych, dwuletnich, bylin, warzyw, ziół i wielu linii tematycznych podtrzymujących promowanie produktów dla ogrodu. – Kiedy patrzę wstecz, jestem pewna, że nic nie dzieje się przypadkiem. Mój tata z zamiłowania zajmował się fotografią, aparat miał zawsze przy sobie, nawet w pracy, to on we mnie zaszczepił miłość do fotografowania – wspominała Barbara von Holzendorff-Fehling.

Krokiem milowym w ośmioletniej ewolucji firmy było stworzenie pierwszego na świecie programu wspomagającego komunikację w zakresie tworzenia serii torebek dla klientów – online Edytor. Prace zostały rozpoczęte w 2012 r., a w 2013 klienci mogli już z niego korzystać. To program, który w znacznym stopniu ułatwia realizację zleceń torebek i służy równocześnie jako archiwum ostatniego stanu wizualnego i merytorycznego produktów. Jego naczelnym założeniem była łatwość obsługi bez konieczności szkolenia personelu klientów.
– Od 2008 r. do dziś wyprodukowaliśmy prawie miliard torebek do nasion. Nasza miesięczna wydajność wynosi 20 mln torebek. Kolejnym filarem ewolucji stały się taśmy, maty i krążki z nasionami. Nasi klienci szukając sprawniejszych rozwiązań zainspirowali nas do tej produkcji. Pierwsze zlecenia zaczęliśmy w 2013 r., od tego czasu wykonaliśmy ponad 5 mln jednostek tego produktu. W konsekwencji rozszerzyliśmy nasze moce produkcyjne do parku 6 maszyn zasadniczych i 14 maszyn obróbkowych – mówiła Barbara von Holzendorff-Fehling.
Na życzenie klientów rozwinęła się też trzecia gałąź działalności firmy: konfekcja i serwis. – Łączymy na zlecenie: torebkę, pudełka z taśmami, matami, krążkami i tworzymy produkt końcowy. Zleceniodawcom oferujemy wydajne i indywidualne rozwiązania zlecanych zadań konfekcjonowania. Pod tym kątem rozwijamy na bieżąco techniczne możliwości, a także park maszynowy – dodała Barbara von Holzendorff-Fehling.
W obliczu konfrontacji z młodym pokoleniem Alpha Paper Pack stawia na convenience&seeds. – Nasz produkt, biorąc pod uwagę młode pokolenie, które zostało wychowane w czasach nowej technologii, Internetu, smartfonu musi się unowocześnić i uatrakcyjnić, czy to przez charakter wygodny, czyli convenience, czy slow food, eko, bio, wegański, funny, czy też kumulując w sobie wszystkie te elementy. Dzisiaj jesteśmy w stanie zaoferować klientom produkty, które uatrakcyjnią i unowocześnią ofertę. Proponujemy taśmy z nasionami i z dozowanym nawozem startowym, maty i taśmy z kompostowalną membraną antychwastową, pady celulozowe z nasionami na mikroliście, opakowanie do nasion 3F – trójfunkcyjne (opakowanie +dozator + marker do wetknięcia – to wzór chroniony), i wiele innych, które są w sferze badań i testów – podkreślała Barbara von Holzendorff-Fehling.

– W 2014 r. podjęliśmy decyzję o budowie nowego obiektu. Obecnie mamy do dyspozycji 4 tys. m², z tego ok. 3,6 tys. m² powierzchni produkcyjnej o 400 m² powierzchni administracyjnej. Efektywne logistyczne przebiegi realizacji zleceń w tym nowym zakładzie gwarantują klientom najwyższą jakość i szybkie terminy zlecanych zadań – podsumowała Barbara von Holzendorff-Fehling.
– Gratuluję firmie Alpha Paper Pack tak wspaniałego rozwoju, efektywnego zarządzania i ogromnej pasji, dzięki której udało się stworzyć tak doskonale prosperującą firmę na najwyższym poziomie – powiedział Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, który brał udział w uroczystości.
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie