Ponad 3 tys. wystawców z 68 krajów oraz 87 tys. zwiedzających to bilans tegorocznej edycji targów Christmasworld, które odbyły się w dniach 26-30 stycznia we Frankfurcie nad Menem. Od ubiegłego roku nieodłączną częścią tych wiodących targów poświęconych branży decor jest wystawa Floradecora, która w tym roku była niezwykle spektakularna
W tym roku łącznie 3 023 wystawców z 69 krajów zaprezentowało swoje najnowsze dekoracje świąteczne i sezonowe, świeże kwiaty i rośliny, artykuły biurowe i papiernicze oraz artykuły hobbystyczne, artystyczne i rzemieślnicze. Targi odwiedziło około 87 000 gości ze 162 krajów co stanowi wzrost o dwa procent w porównaniu do ubiegłego roku. – Dalszy wzrost liczby wystawców i odwiedzających potwierdził, że targi Christmesworld są wiodącym światowym spotkaniem dóbr konsumpcyjnych. Liczba międzynarodowych odwiedzających wzrosła z 62 do 65 procent. Po Niemczech najwięcej klientów przyjechało z Włoch, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii i Polski. Szczególnie duże wzrosty odnotowaliśmy także pod kątem liczby zwiedzających z USA, Brazylii, Rosji, Chin i Turcji – podsumował Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt
To właśnie we Frankfurcie prezentowana jest co roku oferta najnowszych produktów i trendów na wszystkie święta w roku, a także innowacyjne pomysły dekoracji zewnętrznych oraz dużych lokali komercyjnych, kierowana do hurtowni i sklepów detalicznych, centrów handlowych, marketów budowlanych oraz branży ogrodniczej. Unikalna oferta ponad tysiąca wystawców, inspirujący pokaz trendów, wykłady oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów czynią z Christmasworld niedoścignioną platformę do zamówień i budowania kontaktów biznesowych. Najważniejsze w branży targi ozdób świątecznych i okolicznościowych kładą nacisk na tradycję świąt Bożego Narodzenia, przygotowania do których od dawna wiążą się z ożywieniem w handlu.
Targom Christmasworld od 2017 roku towarzyszy Floradecora – pokaz świeżych kwiatów, roślin ozdobnych oraz kompozycji florystycznych. W tym roku ta część była niezwykle imponująca, dzięki jednemu z wystawców, który stworzył niepowtarzalną ekspozycję z 40 000 czerwonych róż.
Ponadto w tym roku w galerii 1 została otwarta nowa sekcja o nazwie Christmas Delights, oferująca wszelakie około świąteczne rozkosze kulinarne, jak strucel, grzane wino, ciasteczka i inne smakołyki.
W tym roku ziwedzajacy mogli także zobaczyć wspaniały pokaz specjalny The Loft, którego autorzy – 2Dezign, doradzali, jak stworzyć wyrafinowane wystawy sklepowe l oraz jaka ekspozycja przyciąga wzrok klienta.
Kolejna edycja targów Christmasworld odbędzie się w dniach 25-29.stycznia 2019 roku.