Plantarium 2013

Prawdziwe święto roślin, ogromny sukces polskiej szkółki, 309 wystawców, 139 roślin zgłoszonych do konkursu nowości – czyli 31. edycja targów Plantarium już za nami. Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika „Biznes Ogrodniczy” był obecny na targach i zasiadał w międzynarodowym jury oceniającym najlepsze rośliny na świecie

Jesień jest doskonałym okresem do promowania roślin i sadzenia ich w ogrodach. Przypomnieli o tym organizatorzy Plantarium podczas tegorocznej edycji imprezy. Targi odbywają się w tradycyjnym rejonie szkółkarskiej produkcji – w Boskoop, które stanowi ważne europejskie centrum upraw drzew i krzewów ozdobnych. Jednak w tym roku królowały tu przede wszystkim byliny – w ślad za dynamicznym rozwojem ich produkcji na całym świecie. Na targach zachwyciła także oferta roślin balkonowo-rabatowych oraz doniczkowych roślin ozdobnych. Podczas imprezy można było zapoznać się z bieżącymi tendencjami rynkowymi oraz z koncepcjami marketingowymi dotyczącymi promowania i sprzedaży produktów szkółkarskich. Dodatkowo dziennikarze zgłosili do konkursu 13 najlepszych konceptów marketingowych. Jak się okazuje, ciekawych pomysłów nie trzeba specjalnie szukać, wystarczy wykorzystać nazwy roślin. Do Araucaria araucana, popularnie nazywanej Monkey puzzle zostały dołączone puzzle, natomiast roślina lecznicza Ginkgo biloba Taxus baccata dodatkowo miała przyczepioną saszetkę z herbatą. Podczas targów nie zabrakło także wykładów i inspirujących pokazów przedstawiających ogrodnicze trendy na 2014 rok.

 

Plantarium nie pominęło również nowoczesnego kanału komunikacji i marketingu. Kody QR na etykietach roślin czy w materiałach reklamowych szkółek, usługi umożliwiające szybki dostęp do informacji poprzez serwisy społecznościowe, kanały informacyjne typu RSS – m.in. z tymi nowymi trendami zapoznali się uczestnicy targów. Wśród zagranicznych wystawców znalazły się dwie polskie firmy – Clematis Sz. Marczyński, W. Piotrowski  oraz Vitroflora.

 

– Na targach można było przede wszystkim dowiedzieć się w jaki sposób promować rośliny i jakie działania podejmować, aby odnieść sukces w sprzedaży. Plantarium zapewnia także skuteczną, międzynarodową promocję przede wszystkim odmianom zgłoszonym do konkursu nowości roślinnych i nagrodzonych medalami  – podsumowuje Jarosław Olewicz.
 

Najlepsza roślina Plantarium
Plantarium słynie z przedstawiania nowych roślin, pojawiających się w szkółkarskiej branży. Do konkursu nowości zostało zgłoszonych 139 roślin
 


Najlepszą nową rośliną tegorocznej edycji  została bylina Astilbe 'Look At Me’ z Arendsii Group. Roślinę doceniono za jej zwarty pokrój oraz za obfitość drobnych, delikatnie różowych kwiatów. Komisja przyznała również cztery złote medale, które otrzymały Hydrangea macrophylla 'Qufu’ (Magical Greenfire), Hydrangea paniculata 'Jane’ (Little Lime), Liriodendron tulipifera 'Edward Gursztyn’ oraz Rosa 'Relax0009′ (Our Last Summer). Ze 139 propozycji roślin ozdobnych oraz szkółkarskich zgłoszonych do konkursu wyróżniono również 18 odmian, które otrzymały srebrne medale, a także 33, którym przyznano brązowe.

Polskie rośliny docenione

Na wystawie Plantarium szkółka Clematis Sz. Marczyński, W. Piotrowski, która obchodzi w tym roku swoje 25-lecie, odebrała trzy nagrody

Powojnik 'Diamond Ball’ PBR oraz 'Kaiser’PBR zdobyły brązowe medale. Obficie kwitnący Clematis 'Diamond Ball’PBR o jasnobłękitnych, pełnych kwiatach spodobał się tak bardzo, że otrzymał pierwsze miejsce w konkursie Press Prize. – Cieszymy się z sukcesów na Plantarium i gorąco zachęcamy do odwiedzenia naszego stoiska na nadchodzących wystawach: Zieleń to Życie w Warszawie oraz Flowers-Expo w Moskwie, która odbędzie się w dniach 9-11 września – mówi Szczepan Marczyński, właściciel szkółki.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: