Plantarium i GROEN-Direkt połączyły siły

W tym roku 36. edycja  Plantarium odbyła  się w nowym miejscu pod jednym dachem z GROEN-Direkt w holenderskim Boskoop pod wspólną nazwą Ticket2Boskoop. „Sprawmy, aby świat stał się bardziej zielony” to  motto obu wystaw. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca

 

Plantarium i jesienna edycja targów GROEN-Direkt w tym roku połączyły siły. Oba wydarzenia odbyły się w dniach 22-24 sierpnia w Boskoop.
Mimo połączenia oba wydarzenia zachowały swoją tożsamość. To wystawcy zasugerowali organizatorom Plantarium konieczność zmiany lokalizacji. Dlatego w tym roku Plantarium odbyło się w hali przylegającej do jesiennych targów GROEN-Direkt.  – Połączenie Plantarium, w którym innowacje oraz relacje z klientami są głównym celem  z szeroką ofertą producentów GROEN-Direkt, miało ogromną wartość  dla wielu odwiedzających i wystawców. Współpraca pomiędzy dwoma organizacjami targowymi zaowocowała realizacją największej imprezy ogrodniczej w Holandii   – podsumował Jos van Lint, organizator  Plantarium.

Plantarium – Wspólne wzrastanie

Przewodnim tematem 36. edycji Plantarium  było hasło  „Wspólne wzrastanie”.

Plantarium słynie z prezentacji  roślin, które nigdy wcześniej nie były sprzedawane.  Do konkursu Nowości w tym roku zgłoszono 95 nowości. Spośród nich 88 zostało zaakceptowanych do prezentacji. Ostatecznie  sędziowie Królewskiego Towarzystwa Ogrodniczego Boskoop (KVBC)  oceniali  63 rośliny.  W tym roku wygrała Buddleja davidii 'SMNBDBT’ (ROCKETSTAR INDIGO) ze szkółki Valkplant BV z Boskoop. Krzew ma obfite gałęzie, charakteryzuje się gęstym i niskim wzrostem. Roślinę wyróżnia piękny kontrast pomiędzy ciemnozielonymi liśćmi, a ciepłymi kolorami kwiatów, które są ciemnofioletowe z pomarańczowym okiem.

Jedyną polską firmą , która wystawiała się na Plantarium była Vitroflora, która bierze udział w targach już od wielu  lat. Vitroflora zdobyła aż dwa medale – srebrny za Echinacea’Parrot’ oraz brązowy za Echinacea ‚Noecthree’ ( DELICIOUS NOUGAT).

 

Press Award

Podczas Plantarium jury międzynarodowych dziennikarzy branżowych przyznało Press Award w dwóch kategoriach: rośliny ogrodowe, balkonowe i tarasowe oraz koncepcje sprzedażowe. Przewodniczącym tegorocznego głosowania, w którym brało udział aż 18 dziennikarzy z 12 krajów był Andreas Henk z Niemiec. Polskę reprezentowali: Alicja Cecot, redaktor „Pod Osłonami”, Wojciech Górka, redaktor naczelny „Szkółkarstwa” oraz Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”.
W kategorii roślin do ogrodu na balkon i patio dziennikarze docenili Ficinia Ice Crystal, a za najlepszy koncept sprzedażowy uznano Triple Beauty ze szkółki F.N. Kempen BV.

 

 

Kolejna edycja Plantarium odbędzie się pod koniec sierpnia 2019 r.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: