W tym roku 36. edycja Plantarium odbyła się w nowym miejscu pod jednym dachem z GROEN-Direkt w holenderskim Boskoop pod wspólną nazwą Ticket2Boskoop. „Sprawmy, aby świat stał się bardziej zielony” to motto obu wystaw. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca
Plantarium i jesienna edycja targów GROEN-Direkt w tym roku połączyły siły. Oba wydarzenia odbyły się w dniach 22-24 sierpnia w Boskoop.
Mimo połączenia oba wydarzenia zachowały swoją tożsamość. To wystawcy zasugerowali organizatorom Plantarium konieczność zmiany lokalizacji. Dlatego w tym roku Plantarium odbyło się w hali przylegającej do jesiennych targów GROEN-Direkt. – Połączenie Plantarium, w którym innowacje oraz relacje z klientami są głównym celem z szeroką ofertą producentów GROEN-Direkt, miało ogromną wartość dla wielu odwiedzających i wystawców. Współpraca pomiędzy dwoma organizacjami targowymi zaowocowała realizacją największej imprezy ogrodniczej w Holandii – podsumował Jos van Lint, organizator Plantarium.
Plantarium – Wspólne wzrastanie
Przewodnim tematem 36. edycji Plantarium było hasło „Wspólne wzrastanie”.
Plantarium słynie z prezentacji roślin, które nigdy wcześniej nie były sprzedawane. Do konkursu Nowości w tym roku zgłoszono 95 nowości. Spośród nich 88 zostało zaakceptowanych do prezentacji. Ostatecznie sędziowie Królewskiego Towarzystwa Ogrodniczego Boskoop (KVBC) oceniali 63 rośliny. W tym roku wygrała Buddleja davidii 'SMNBDBT’ (ROCKETSTAR INDIGO) ze szkółki Valkplant BV z Boskoop. Krzew ma obfite gałęzie, charakteryzuje się gęstym i niskim wzrostem. Roślinę wyróżnia piękny kontrast pomiędzy ciemnozielonymi liśćmi, a ciepłymi kolorami kwiatów, które są ciemnofioletowe z pomarańczowym okiem.
Jedyną polską firmą , która wystawiała się na Plantarium była Vitroflora, która bierze udział w targach już od wielu lat. Vitroflora zdobyła aż dwa medale – srebrny za Echinacea’Parrot’ oraz brązowy za Echinacea ‚Noecthree’ ( DELICIOUS NOUGAT).
Press Award
Podczas Plantarium jury międzynarodowych dziennikarzy branżowych przyznało Press Award w dwóch kategoriach: rośliny ogrodowe, balkonowe i tarasowe oraz koncepcje sprzedażowe. Przewodniczącym tegorocznego głosowania, w którym brało udział aż 18 dziennikarzy z 12 krajów był Andreas Henk z Niemiec. Polskę reprezentowali: Alicja Cecot, redaktor „Pod Osłonami”, Wojciech Górka, redaktor naczelny „Szkółkarstwa” oraz Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”.
W kategorii roślin do ogrodu na balkon i patio dziennikarze docenili Ficinia Ice Crystal, a za najlepszy koncept sprzedażowy uznano Triple Beauty ze szkółki F.N. Kempen BV.
Kolejna edycja Plantarium odbędzie się pod koniec sierpnia 2019 r.