Polacy chętnie kupują produkty z polecenia

Chętnie decydujemy się na zakupy produktów i usług, które rekomendują nam inni. Najczęściej dotyczy to artykułów z kategorii spożywczej oraz urody i usług kosmetycznych – wynika z badania PBS przygotowanego na zlecenie Obserwatorium Zarządzania

W ciągu minionych 3 miesięcy co piąty Polak (22%) przynajmniej raz zdecydował się na zakup z polecenia. Ponad połowa respondentów (59%) z rekomendacji skorzystała więcej niż raz, a co szósta osoba (16%) – co najmniej cztery razy. 

Najczęściej takie zakupy dotyczą produktów spożywczych – 40% klientów kupowało je na podstawie rekomendacji. Następne w kolejności są produkty do pielęgnacji urody i usługi kosmetyczne – 25%. Odzież dzięki rekomendacji kupuje 18% konsumentów, a 17% badanych korzystało z polecenia przy wyborze usługi opieki medycznej.

Konsumenci są też coraz bardziej skłonni do rekomendowania. W ciągu minionego kwartału zrobił to co czwarty respondent (24%). Co szósty badany (17%) z kolei odradził produkt, firmę lub usługę
.

Badanie przeprowadzono na próbie tysiąca Polaków od 15 roku życia w ramach ogólnopolskiego badania Omnibus PBS na zlecenie Obserwatorium Zarządzania. Odbyło się ono między 7 a 9 marca 2014 r. i zostało zrealizowane techniką CAPI.

Źródło: marketing-news.pl
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie