Polacy są eko w domach, ale coraz częściej także na zakupach. Czytają etykiety, sprawdzają źródło pochodzenia produktów, na zakupy zabierają ze sobą własne siatki, nie protestują także, kiedy trzeba dopłacić przy kasie za papierową torbę
Aż 90% Polaków deklaruje troskę o środowisko naturalne – wynika z raportu European Trusted Brands. Coraz częściej przekłada się ona na podejmowanie decyzji zakupowych. Aż 62% konsumentów zapewnia, że na zakupy wybiera się z lnianą lub bawełnianą ekotorbą wielokrotnego użytku.
Klienci chętniej także sięgają po papierowe torby, niż po torebki foliowe. 53% ankietowanych stojąc przed wyborem „tradycyjna reklamówka czy papierowa torba” wybrałoby tę drugą. Konsumenci nie mają także nic przeciwko dodatkowej dopłacie za ekotorby, pod warunkiem, że ich cena nie przekracza 40-50 gr.
82% Polaków gotowych jest płacić więcej za produkty oznaczone logo „Przyjazny dla środowiska”. 62% wierzy markom, które firmują się jako dbające o środowisko – wynika z raportu European Trusted Brands. Natomiast 34% zapytanych przez Silesia City Center zwraca uwagę na oznaczenia „eko” na produktach, ale już tylko dla 20% są one istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Źródło: Portal spożywczy