Polski akcent na IPM Essen

Ponad 1530 wystawców z 46 krajów, 60 tys. odwiedzających – to bilans 31. edycji Światowych Targów Zielonej Branży IPM Essen, które w dniach 22-25 stycznia odwiedzili przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego”. Na targach obecna była silna reprezentacja polskich szkółkarzy
 

Targi IMP Essen to jedna z największych światowych wystaw ogrodniczych, która na początku sezonu jest dla zielonej branży barometrem nastrojów i koniunktury. Informacje o nowościach, orientacja rynkowa i nawiązywanie kontaktów handlowych powodują, że do Essen przyjeżdżają branżyści ze wszystkich stron świata. W tej edycji po raz pierwszy wzięli udział przedstawiciele firm z Peru, Korei, Sri Lanki oraz Tajlandii. Po kilku latach ponownie na targi przyjechali wystawcy z Grecji. Natomiast Litwa, Łotwa i Estonia zostały krajami partnerskimi Międzynarodowego Forum Ogrodniczego Europy Wschodniej.

– IPM Essen to jedna z największych wystaw na świecie poświęcona zielonej branży, na której można spotkać wystawców niemal z każdego kraju, zapoznać się z najnowszymi trendami, pomysłami i produktami z ogólnoświatowego rynku ogrodniczego. To doskonałe miejsce wymiany informacji i nawiązania nowych kontaktów. Jest to ważny punkt w kalendarzu naszych wyjazdów – podsumowuje Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, obecny na targach.


Jak co roku na IPM Essen zostały zaprezentowane trendy i pomysły dotyczące nowych strategii sprzedaży roślin, usług związanych z ogrodnictwem oraz artykułów dekoracyjnych
.

 

 

– W tym roku zdecydowaliśmy się po raz pierwszy odwiedzić IPM Essen, ponieważ są to ważne targi dla naszych niemieckich kontrahentów. Pozytywnie zaskoczyła nas duża liczba osób zwiedzających wystawę. Istotna dla nas była możliwość zobaczenia, jakie produkty promują nasi włoscy i niemieccy konkurenci obecni na targach – relacjonuje Andrzej Lisiewski, dyrektor handlowy w firmie Lamela.

 


–  IMP Essen to jedna z bardziej profesjonalnych imprez targowych, w której uczestniczyłam. Ich rangę potwierdziła duża liczba wystawców i osób zwiedzających. Wśród firm prezentujących nasiona widoczne było stawianie na nowe pomysły marketingowe.  Dzięki obecności na targach mogliśmy spotkać się  z klientami m.in. z  Łotwy, Czech, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Polski oraz z innych kontynentów – podkreśla Violetta Ratajczak, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią Vilmorin Garden, uczestnicząca w targach.


Na IPM Essen obecna była także silna reprezentacja polskich szkółkarzy, prezentująca zwiedzającym ofertę  na wspólnym stoisku narodowym.

Zwiedzający mogli zapoznać się z materiałem szkółkarskim aż 13 wiodących, polskich szkółek, m.in.: Szkółki Drzew i Krzewów Ozdobnych Sutkowscy, szkółki Bracia Dębscy, szkółki Clematis Sz. Marczyński, W. Piotrowski, szkółki Fryszkowscy Szkółka Drzew i Krzewów, Szkółki Roślin Ozdobnych Krystyna Homa-Kosakowska, Szkółki Kurowscy, Szkółki Roślin Ozdobnych Ważyński, Szkółki Zymon,
Szkółki Krzewów Ozdobnych Krzysztof Bielicki, Szkółki Bór, SZMIT Joanna i Bronisław Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych, Gospodarstwa Szkółkarskiego Anna Ciepłucha oraz 
Gospodarstwa Ogrodniczego Tadeusz Kusibab.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie