Ponad 20 mld zł z polecenia

Roczna wartość decyzji zakupowych opartych na rekomendacjach to w Polsce 24 miliardy złotych – to wyniki badania Fundacji Obserwatorium Zarządzania i Instytutu PBS

 

Rekomendacje mają coraz większy wpływ na decyzje konsumentów. Z raportu firmy Nielsen wynika, że 68% Europejczyków jest skłonnych dokonać zakupu w sklepie pod wpływem pozytywnych opinii innych osób, a aż 84% dokona zakupu w sklepie polecanym przez najbliższych. Natomiast według badania European Trusted Brands, Europejczycy przy zakupie produktów lub usług najczęściej kierują się rekomendacją znajomego lub członka rodziny (74% ankietowanych). W Polsce ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 82% konsumentów. 
 
W jakich sposób opinie konsumentów mogą wpłynąć na wzrosty lub spadki sprzedaży produktów? To przedmiot badań marketingowych na całym świecie. Ankieta, jaką wśród amerykańskich internautów przeprowadził eMarketer, wskazuje, że opinia jest 12 razy bardziej przekonująca niż opisy pochodzące od producentów. 
 
Źródło: www.dlahandlu.pl
REKLAMA